קולפלנט: תוצאות טובות בניסוי במוצר לטיפול בפצעי עור

ממצאי הניסוי הדגימו אפקטיביות גדולה לריפוי הפצעים והראו תוצאות טובות יותר במוצר ה-VergenixFG באופן מובהק ממוצר מקביל בשוק המיוצר מקולגן מן החי

חברת קולפלנט, המפתחת מוצרים ופתרונות רפואיים מבוססי קולגן אנושי המיוצר בשיטות של הנדסה גנטית בצמחי הטבק, מדווחת היום (ג') על תוצאות חיוביות בניסוי בבעלי חיים הדגל של החברה לטיפול בפצעי עור, VergenixFG.

ממצאי הניסוי הדגימו כי המוצר פעל באפקטיביות גדולה לריפוי הפצעים והראה תוצאות טובות יותר באופן מובהק ממוצר מקביל בשוק המיוצר מקולגן מן החי (בקר).

"שוק ריפוי הפצעים מוערך במספר מיליארדי דולרים בשנה וקולפלנט מתעתדת להיות שחקן מרכזי בו", אמר יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט. "אני מאמין בפוטנציאל הטמון במוצר זה לריפוי פצעים ומאמין כי קצב חדירתו לשוק יהיה מהיר".

ה-VergenixFG הינו ג'ל המיועד להזרקה ולטיפול בפצעים חריפים וכרוניים קשיי ריפוי כולל כיבים סוכרתיים, כיבים ורידיים ופצעי לחץ. מוצרים מסוג זה קיימים בשוק, אך מכילים קולגן מהחי ומתרומת גופות. המוצר של קולפלנט מיועד לתחום ריפוי הפצעים החריף והכרוני, וצפוי להוות בסיס למוצרים לריפוי רקמה נוספים בתחום העור והרקמות הרכות והקשות (עצם) בתחום האורתופדיה.

ב-25 בדצמבר קולפלנט חתמה על הסכם עם חברת פייזר לפיתוח משותף של המוצר לריפוי שברים מרוסקים בעצמות, שיהיה בבעלות משותפת של שתי החברות. תמורת פעילותה ובכפוף לעמידה באבני דרך, קולפלנט תהא זכאית לתמורה כוללת של כ-1.9 מיליון דולר.