האם טורקיה אחראית לגל הצתות ביוון בשנות ה-90?

בראיון לעיתון טורקי מקומי טען רה"מ הקודם כי בתקופת כהונתו ארצו גרמה לשריפות הענק ביוון ■ פוליטיקאי יווני: "חשדות אלה עלולים להוביל להחרפה נוספת ביחסנו עם טורקיה"

המתיחות בין יוון לטורקיה החלה להתגבר זאת בעקבות שערוריה חדשה שנוצרה, כאשר ראש הממשלה הקודם מסוט יילמז טען לפני מספר ימים בראיון לעיתון מקומי, כי טורקיה פעלה כביכול באופן חשאי ליצור הצתות מכוונות ביוון שגרמו לשריפות הענק שהתחוללו במדינה בשנות ה-90.
לפי הדיווחים, ילמז התראיין לעיתון מקומי בו הוא טען כי ממשלת טורקיה שלחה בשנות ה-90 סוכנים חשאיים כדי שיפעלו להצית יערות וליצור שריפות ענק, זאת כתגובה לחשדות הטורקים שעלו באותה תקופה כי יוון שלחה אף היא סוכנים חשאיים שהציתו אזורי תיירות באזורים הטורקים.
ילמז, שהכחיש כל מעורבות ממשלתית בהצתות שגרמו לשריפות הענק, אמר כביכול לפי אותו עיתון מקומי, כי הפעולות החשאיות נעשו במהלך כהונתו בין השנים 1995-1998. למרות שבמשך תקופה ארוכה היו חשדות למעורבות טורקית בשריפות הענק, זוהי הודאה ראשונה כביכול למעורבות זו.
ריאיון זה שפורסם בכלי תקשורת רבים ועלה לסדר היום ביוון גרם לשערוריה גדולה ופוליטיקאי יווני אף אמר שהחשדות הללו מטילים צל כבד על היחסים היוונים-טורקים, שגם כך שבירים מאוד.