ג'ים רוג'רס: "אני פסימי על הכל מלבד הסחורות החקלאיות"

איל ההשקעות ג'ים רוג'רס: "המגזר החקלאי הוא המקום הנכון להיות בו בעשור עד ה-20 השנים הקרובות" ■ "מצב הכלכלה העולמית בשנתיים הבאות רק יילך ויחמיר"

איל ההשקעות ג'ים רוג'רס רואה סיבה לאופטימיות בשניחם הבאות בסקטור אחד בלבד וזהו הסקטור החקלאי. "אם אקנה משהו יהיה זהסחורות חקלאיות", אמר.

"המגזר החקלאי הוא המקום הנכון להיות בו בעשור עד ה-20 השנים הקרובות", אמר ג'ים רוג'רס, יו"ר יו"ר ומנהל קרן השקעות הנושאת את שמו.

לצרך ביסוס טענותיו הציג רוג'רס מחקר של אוניברסיטת יל המראה כי משקיעים ששמו את כספם בסחורות חקלאיות עצמן נהנו מעלייה של 300% בהשוואה למניות. עוד מסביר רוג'רס כי מחקר מקיף הכולל גם את ביצועי הסחורות בשנות ה-70 מצביע על כך שהסחורות רשמו עליות נאות למרות שמצב הכלכלה היה בכי רע.

מלבד הסחורות החקלאיות, ג'ים רוג'רס לא מביע אופטימיות לגבי מצב הכלכלה העולמית בשנתיים הבאות וסבור כי מצב הכלכלה רק יילך ויחמיר. "אני בשורט על השווקים המתעוררים, בשורט על הטכנולוגיה האמריקנית, בשורט על המניות באירופה - לא רואה סיבה להחזיק במניות", אמר.

"אם התחזית שלי לא תתממש ויחול שיפור בכלכלה בעולמית בכל זאת ארוויח כסף על הסחורות ואם המצב בעולם לא ישתפר הממשלות יתחילו להדפיס כסף והדרך היחידה להתגונן תהיה החזקת נכסים ריאליים", סבור רוג'רס ומדגיש כי בכל מקרה החזקה בסחורות תניב רווח.

בהתייחס לזהב, אמר רוג'רס כי לא יופתע אם הזהב יגיע ל-1200 דולר לאונקיה "אם הזהב יגיע לשפל כזה אקנה יותר מהמתכת היקרה.