יש רכבת? הנסיעה בתחבורה הציבורית מתייקרת ב-3% ביום א'

במקביל להתייקרות יוזלו עשרות קווי אוטובוסים, המקשרים בין יישובי הפריפריה וערי הלווין, בכל רחבי הארץ ביותר מ-10%

תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית יתייקרו ביום ראשון הקרוב (1 בינואר 2012) בשיעור ממוצע של שלושה אחוזים.

התייקרות התעריפים בתחבורה הציבורית מבוצעת במסגרת החלטת הממשלה לעדכן את התעריפים פעמיים בשנה ב-1 בינואר וב-1 ביולי, בהתאם לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן.

תעריפי הנסיעה ברכבת יתייקרו בשיעור של 2.7% בממוצע. ההתייקרות לא תחול על קו הרכבת תל אביב - ראשון לציון- מערב, הכולל גם את תחנות חולון ובת-ים ומחיר הנסיעה בקווים אלה ישאר ללא שינוי.

על פי התעריף החדש, תעלה נסיעה בקווי האוטובוסים העירוניים במטרופולינים תל אביב, ירושלים וחיפה 6.60 שקלים, במקום 6.40 שקלים כיום. בבאר שבע תעלה נסיעה עירונית 4.2 שקלים, במקום 4.1 שקלים כיום.

במקביל להתייקרות יוזלו עשרות קווים בינעירוניים, המקשרים בין יישובי הפריפריה וערי הלווין, בכל רחבי הארץ ביותר מ-10%.

בנוסף לכך, מ-1 בינואר 2012 יוזלו מספר כרטיסי מנוי "חופשי חודשי" בפריפריה בשיעור של עד 25%. מנוי "חופשי חודשי" עכו-חיפה ועכו- כרמיאל יעלה 300 שקלים, במקום 350 שקלים כיום, מנוי עכו- כרמיאל- חיפה יעלה 400 שקלים, לעומת 532 שקלים. מנוי נהריה- קריות יעלה 350 שקלים, במקום 396 שקלים ומנוי נהריה- חיפה יעלה 380 שקלים בלבד, לעומת 473 שקלים כיום.

מיום ראשון הקרוב, יהיו סטודנטים בעלי כרטיס מנוי סטודנטיאלי זכאים לנסוע בכל הקווים של רכבת ישראל בהנחה של 50%. סטודנטים שאין ברשותם כרטיס מנוי סטודנטיאלי יהיו זכאים להנחה של 33%, זאת, בדומה להנחות שניתנו לסטודנטים בחודש נובמבר השנה בכל קווי האוטובוסים של התחבורה הציבורית.

נציין כי לפני מספר חודשים הורחבו ההנחות הגלומות בכרטיסי "חופשי חודשי" לכל הקווים העירוניים, האזוריים והבינעירוניים של הרכבת מ-25% ל-42.5% הנחה.