קרן החילוץ האירופית תנסה לגייס כ-3 מיליארד אירו השבוע

זאת לאחר שסכונות הדירוג S&P איימה להוריד את דירוג האשראי שלה ■ שכרה את הבנקים האירופים הגדולים קרדיט סוויס, דויטשה בנק וסוסייטה ז'נרל, כדי לנהל את מכירת האג"ח

קרן החילוץ האירופית (EFSF) הודיעה היום (ג') כי היא מתכוונת לגייס כ-3 מיליארד אירו עד סוף השבוע הקרוב, באמצעות מכירת אג"ח לתקופה של 3 שנים, זאת לאחר שסכונות הדירוג S&P איימה להוריד את דירוג האשראי שלה.

ההצהרה של קרן החילוץ בדבר מכירת האג"ח הגיעה, לאחר שסוכנות הדירוג S&P איימה לפני מספר שבועות כי היא תוריד את הדירוג המושלם של הקרן - ברמה "AAA", במידה וזו לא תגדיל את ההון העצמי שלה.

קרן החילוץ שכרה את הבנקים האירופים הגדולים קרדיט סוויס, דויטשה בנק וסוסייטה ג'נרל, כדי שינהלו את המהלך של מכירת האג"ח. הכספים שייזרמו אליה ממכירת האג"ח יסייעו לה לממן את החילוץ של אירלנד ופורטוגל תחילה, כך נמסר בהצהרה שמסרה הקרן.

קרן החילוץ האירופית המורכבת מנציגיות של האיחוד האירופי המזרימות אליה כספים שנועדו לחלץ את גוש האירו מהמשבר בו הוא שרוי, זאת באמצעות הענקת הלוואות בתנאים טובים למדינות גוש האירו הנמצאות בסכנה של חדלות פרעון. המדינות החזקות של גוש האירו וביניהם גרמניה וצרפת ערבות להלוואות של קרן החילוץ .