שוק הדשנים: מריל לינץ' משאירה את כיל על "נייטרלי"

האנליסטים של מריל לינץ', שסיקרו לאחרונה את שוק הדשנים העולמי, נקטו במשנה זהירות כלפי השוק ■ לגבי כיל: מכירות הדשנים שלה יצנחו ב-13% בשנת 2012

האנליסטים של מריל לינץ', שסיקרו לאחרונה את שוק הדשנים העולמי, נקטו במשנה זהירות כלפי השוק כבר זמן מה, והם מונים בין היתר את ההאטה בהיצע, הביקוש המשתנה והתחרות מול סין וברזיל ברשימת החדשות הרעות שראו לנגד עיניהם בחודשים האחרונים והובילו אותם לגישה זהירה זו.

לגבי כיל , מעריכים בבית ההשקעות כי מכירות האשלג שלה יצנחו ב-13% בשנת 2012 אך יחד עם זאת, הם מרוצים מתשואת הדיווידנד של החברה, הגבוהה מהקונצנזוס. ההמלצה על כיל נותרה על "נייטרלי" בשל יכולות הייצוא החזקות יותר שלה וכן בשל הבהירות המחודשת בכל הנוגע לענייני המס וההשפעה הסביבתית שלה.

במריל לינץ' מצביעים על תחילתה של האטה בשוק הדשנים האירופי, שהסממן הראשון לה הוא ההאטה הניכרת בהיקפי המכירות של האשלג ובתוצאותיה של ענקית הדשנים האמריקנית, מוזאיק, לרבעון השני ובעיקר התחזית של החברה לחודשים דצמבר עד פברואר הצופות מכירות של 1.2 ל-1.5 מליון טון - ירידה של כ-27% לעומת שנה שעברה.

בשורה התחתונה משאירים במריל לינץ' את המלצותיהם לשלוש הגדולות - K+S ויארה נותרות עם המלצת "תשואת חסר" (עם 20% ו-29% מתחת לקונצנזוס הרווח למנייה בהתאמה).