בכיר ב'פד': "להקל נטל המשכנתאות - ולאושש שוק הדיור"

ראש שלוחת ה'פד' בניו יורק, וויליאם דאדלי, לא מתבטא ישירות אודות תוכנית רכישות שלישית - אולם מבהיר כי יש לנקוט במספר אמצעים כדי לאושש את שוק הנדל"ן בארה"ב

האם זה הזמן לבצע רכישות אג"ח נוספות בארה"ב? ראש שלוחת ה'פד' בניו יורק, וויליאם דאדלי, לא התבטא אודות כך ישירות - אולם מרמז היום (ו') יש לנקוט במספר אמצעים לשיפור שוק הדיור והקלת עלות נטילת המשכנתאות על הלווים האמריקניים.

בתוך כך, קרא דאדלי לבנקים בארה"ב ליטול על עצמם סיכונים גדולים יותר בנתינת משכנתאות ללקוחות, וכן הציע להקים קרן הלוואות בהיקף של 15 מיליארד דולר לשנה - אשר תינתנה לנוטלי משכנתאות המחפשים עבודה, בכדי שיוכלו לעמוד בתשלומיהם, וכך למנוע את עיכול בתיהם.

אולם, דבריו של דאדלי, בכיר בפדרל ריזרב, נאמרים על רקע התגברות השמועות בשוק כי ה'פד' צפוי להכריז בקרוב על תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) - כאשר ההנחה הרווחת בשוק הינה כי הבנק המרכזי ירכוש אג"ח מגובות-משכנתאות במטרה ללחוץ תשואות האג"ח על המשכתנאות והלוואות ארוכות-טווח אחרות, כלפי מטה.

דאדלי אינו לבד: בכירים רבים ב'פד', נזכיר, ביניהם סגניתו של יו"ר ה'פד' ברננקי ז'נט יילן, התבטאו גם הם בדבר האפשרות לרכישות אג"ח נוספות. על פי הערכת מורגן סנטלי, ה'פד' ירכוש השנה אג"ח ממשלתיות בהיקף של 500-700 מיליארד דולר, בין מארס ליוני 2012.