איראן מתנתקת: תקים רשת אינטרנט פנימית "כשרה"

כצעד מקדים להחלטה זו: רבים מהאתרים הבינלאומיים נחסמו, הוגבלו לשימוש או צונזרו ■ רשת האינטרנט החדשה תהיה רשת פנימית המנותקת כמעט לחלוטין מהרשת העולמית

בעוד איראן ניצבת בפני סנקציות חדשות וחרם על ייצוא הנפט שלה, לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, היא מתכננת עתה להתנתק כמעט לגמרי מרשת האינטרנט העולמית וליצור רשת אינטרנט "כשרה" עם הגבלות רבות ומעקב קשיח יותר אחר הגולשים האיראנים.

כצעד מקדים להחלטה זאת, איראן הורתה לכל רשתות האינטרנט קפה להתקין מצלמות אבטחה בתוך 15 יום ולהתחיל לאסוף מיידע ולדווח לרשויות על לקוחות מחשידים. בנוסף, רבים מהאתרים הבינלאומיים נחסמו, הוגבלו לשימוש או צונזרו, זאת במטרה להכין את העם לאינרטנט ה"כשר" שהממשל מתכנן להקים בקרוב.

כמו כן לפי הדיווחים של התקשורת האיראנית, רשת האינטרנט הכשרה תהיה רשת פנימית המנותקת כמעט לחלוטין מרשת האינטרנט המערבית ותהיה מוכנה לשימוש בתוך שבועות ספורים.

כזכור, בשנתיים האחרונות תוכנית הגרעין של איראן נפגעה על ידי וירוסים שחדרו למערכות המחשוב שבמתקני הגרעין שלה. כמו כן, לפי ההצהרות של בכירי המשטר האיראני בשנה האחרונה, טהרן הצליחה להתגבר על עשרות נסיונות של פגיעה במתקני הגרעין באמצעות "וירוסים" שונים שנשלחו באמצעות רשת האינטרנט.

בנוסף, לאחרונה האיחוד האירופי הצהיר כי הוא מתכוון להטיל חרם על הנפט האיראני וכתגובה לכך הממשל בטהרן החליט לגנות את ההחלטה הזו ולזלזל בה בטענה שאיראן תמשיך למכור נפט למדינות אפריקה ולסין. "ההצהרות האחרונות של האומות המערביות הן בבחינת הצהרת מלחמה כלכלית", אמר בכיר בממשל האיראני.