סכסוך לאוטמן ומרץ השקעות הסתיים בגישור; הערכה: יקבל 15 מ' ש'

דב לאוטמן תבע את החברה בגין פעולות אסורות בתיק ההשקעות שלו ■ חברת הראל, שביטחה את מרץ השקעות ותשתתף בתשלום, תתבע את מנהל התיקים

הסכסוך בין איש העסקים דב לאוטמן לבין חברת מרץ השקעות, בעקבות הפעולות האסורות שבוצעו בתיקי ההשקעות של לאוטמן על-ידי מנהל התיקים מייקל גביש, הגיע לסיומו בהסדר גישור.

אחד מסעיפי ההסדר קובע כי פרטיו ישמרו בסודיות, ואולם, לפי ההערכות יקבל לאוטמן כ-15 מיליון שקל ממרץ ומחברת הביטוח הראל, שביטחה את מרץ בביטוח אחריות מקצועית.

בפסק דין של שופט המחוזי בפתח-תקווה בנימין ארנון, נקבע כי בעקבות ההסדר תידחה תביעת הפיצויים של לאוטמן נגד מרץ ובעלי השליטה בחברה, רמי ועדית תמרי.

עוד נקבע כי תביעת לאוטמן נגד גביש עצמו תימחק, וכי הזכות לתבוע אותו בגין מעשיו תומחה מידיו של לאוטמן לידי הראל. ואכן, ל"גלובס" נודע כי כבר בסוף נובמבר 2011, הגישה הראל לבית משפט השלום בפתח-תקווה תביעת שיבוב בסך מיליון שקל נגד גביש.

נזק של מאות אלפי שקלים

תביעתו של לאוטמן נגד מרץ ובעלי השליטה בה ונגד גביש הוגשה ב-2007. באמצעות עו"ד שמואל חמו, טענו לאוטמן וחברות שבבעלותו כי בתיקי ההשקעות שלו, שנוהלו במרץ על-ידי גביש, בוצעו פעולות אסורות לכאורה, שלא לפי הסכמי ניהול התיקים.

באפריל 2010 נקבע כי גביש הוא שביצע את ההחלטות האסורות בחשבונות וניירות ערך, וכי מרץ ורמי ועדית תמרי לא נטלו חלק בפעולות האסורות. לאחר החלטה זו החלו לאוטמן, מרץ ורמי ועדית תמרי בהליך גישור לצורך קביעת סכום הפיצוי המגיע ללאוטמן. לנוכח הכרעת בית המשפט, לפיה מבצע הפעולות האסורות הוא גביש, החליטה הראל להכיר בכיסוי הביטוחי של הפוליסה, שנרכשה בידי מרץ.

גביש פוטר ממרץ עוד לפני שהוגשה התביעה נגדה, ובאפריל 2011 הוגש נגדו כתב אישום בגין גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה, זיוף, תרמית ושיבוש מהלכי משפט. גביש הואשם כי כמנהל תיקים מעל בחשבונות לקוחותיו, ובראשם לאוטמן, בכך שביצע מכירות של ניירות ערך במחיר נמוך מהחשבונות של קורבנותיו לחשבונות של לקוחות מועדפים, ודקות לאחר מכן מכר בחזרה את המניות מחשבונות הלקוחות המועדפים לחשבונות הקורבנות במחיר גבוה.

לפי כתב האישום, ביצע גביש תרמית בניירות ערך כשרכש עבור לאוטמן, ללא ידיעתו, כמויות גדולות של מניית חברת פורמולה ויז'ן, וגרם לעלייה של עשרות אחוזים בשער המניה. בעקבות זאת הפך לאוטמן לבעל עניין בפורמולה ויז'ן, וכששער המניה ירד, נגרם לו נזק של מאות אלפי שקלים.