קקטוס הזהב 2012: מחיר הגשת העבודות יוזל ב-25%

‎‎ועדת הקקטוס החליטה על ההוזלה בעקבות ההאטה בימים אלה בענף‏ הפרסום

‎‎ועדת הקקטוס החליטה להוזיל את מחיר הגשת העבודות בתחרות קקטוס הזהב ב-25%, וזאת עקב ההאטה בשוק הפרסום. גיא בר, מנהל קריאייטיב ראשי והמשנה למנכ"ל גיתם ‏BBDO‏, ימשיך לכהן כיו"ר ועדת התחרות.

‏בנוסף להוזלת המחיר החליטה ועדת התחרות כי סדרות של עבודות יוגשו ויישפטו ויקבלו ציון כקמפיין אחד ולא כעבודות בודדות. עוד הוחלט על שינוי שקלול ציוני השיפוט - כל ציון לעבודה יהיה מורכב מ-50% - רעיון, 35% - ביצוע, ו-15% - חדשנות.

אלה יתווספו להחלטות מהשנה שעברה הכוללות פתיחת קטגוריית "אינטגרייטד": שילוב של מהלכים חוצי מדיה אשר מהווים התפתחות או המשכיות האחד של השני. וקטגוריית "קרפט", אשר במסגרתה יזכו בקטטוס זהב עבודות שהביצוע שלהן היה יוצא דופן ברמתו הגבוהה.

‏כמו כן, הוחלט להשאיר את מבנה חבר השופטים כפי שהיה בשנה שעברה, והוא יורכב מ-40 שופטים, 24 מנהלי קראיטיב ממשרדי הפרסום החברים באיגוד ועוד 16 שופטים "מילואימניקים" - מנהלי קראיטיב לשעבר במשרדי פרסום, העובדים כיום כפרילנסרים.

‏לדברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, "השנה אנו נערכים לקיום התחרות בתנאים לא קלים לתעשיית הפרסום. הירידה בפעילות הכלכלית של הענף הביאה אותנו לקבל מספר החלטות, ביניהן הוזלת המחיר להגשת עבודות ב-25%. כמו כן אנו בוחנים צעדים נוספים להתאמת האירוע למצב הכלכלי של ענף הפרסום".

‏אתר הגשת העבודות נפתח היום, ומשרדי הפרסום החברים באיגוד התחילו בהליך הגשת העבודות לתחרות. אירוע השיפוט יתקיים בחודש אפריל, וטקס הקקטוס יתקיים כמדי שנה בחודש מאי.