מניית היום: הודיעה על הפסקת משא ומתן - וצנחה ב-7%

דלתא: בוטלה רכישת הענק מג'ונס גרופ ■ החברה הייתה אמורה לרכוש את פעילות הג'ינס של הקבוצה ב-400 מיליון דולר

שלושה חודשים אחרי שנחשף ב"גלובס" כי חברת הטקסטיל דלתא נמצאת במגעים לעסקת ענק לרכישת פעילות הג'ינס של חברת ג'ונס גרופ (Jones Group) ב-350-400 מיליון דולר, נראה כי העסקה התפוצצה. דלתא הודיעה היום כי המגעים לרכישת חברת האופנה האמריקנית הופסקו, אך לא פירטה את הסיבה לכך.

הפסקת המגעים נעשית על רקע היחלשות בתוצאות החברה. מדוחות הרבעון הפיסקאלי שהסתיים בתחילת אוקטובר 2011 עולה, כי מכירות פעילות הג'ינס של הקבוצה צנחו בכ-19% לכ-187 מיליון דולר, והרווח ממכירות אלה לפני מס הצטמק ב-58% לכ-9 מיליון דולר. לעומת הג'ינס, מכירות קבוצת ג'ונס הרבעוניות השתפרו ב-2% ל-1.04 מיליארד דולר, והרווח שלה זינק ב-41% ל-41 מיליון דולר. עוד ברקע ההרעה במצב השווקים, ומחנק האשראי, שהקשו על דלתא לגייס את ההון למימון העסקה.

עוד ציינה החברה שבשליטת אייזק דבח, כי היא "ממשיכה לפעול לאיתור הזדמנויות צמיחה נוספות באמצעות צמיחה פנימית או באמצעות ביצוע רכישות". מניית החברה הגיבה לדיווח בירידה של 6.8%.

קבוצת ג'ונס עוסקת בעיצוב, שיווק ומכירת מוצרי אופנה בכמה תחומים, ונוסף למותגי ג'ינס מייצרת ביגוד ספורט, הנעלה ואביזרי אופנה, וכאמור, ברקע לביטול העסקה עולה כי פעילות הג'ינס שלה בהאטה. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק (JNY) בשווי של כ-750 מיליון דולר.

דלתא עוסקת בייצור ושיווק מוצרי הלבשה תחתונה וגרביים, וכן בגדי תינוקות וילדים. השלמת הרכישה הייתה צפויה לתרום לחברה שבשליטת אייזיק דבח הכנסות של כ-800 מיליון דולר בשנה - יותר מהיקף המכירות השנתי שלה כיום.

כאשר נודע שדלתא נמצאת במגעים לרכישת הענק, היו בשוק מי שהרימו גבה, היות שמדובר ברכישה גדולה מאוד ביחס להיקפי הפעילות של החברה.

תוצאותיה הכספיות של דלתא נמצאות במגמת שיפור, אולם הרכישה שבוטלה הייתה צפויה להכביד על מאזניה, ולהגדיל משמעותית את מצבת החובות שלה. נוסף לכך, למימון העסקה הייתה נדרשת דלתא לגייס מימון חיצוני, וחוסר הוודאות הנוכחית והתנודתיות המאפיינת את השווקים היו מקשים עליה להשלים מהלך זה.

הונה העצמי של דלתא עומד היום על כ-208 מיליון דולר, ובדוחות הרבעון השלישי של 2011 היא הציגה התחייבויות שוטפות של כ-194 מיליון דולר, לצד סך מזומנים של 58.5 מיליון דולר, בין החודשים ינואר-ספטמבר 2011, הציגה דלתא עלייה של 11% בהכנסות, שהגיעו ל-502 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של 19.1 מיליון דולר, שיפור של 29%.