כמו בגרמניה: הממשלה מקדמת חוקים אנטי-נאציים בישראל

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק של ח"כ אורי אריאל לפיה מי שיעשה שימוש בכינויים וסמלים נאציים בהפגנות מחאה, ייקנס ב-100 אלף שקל ויישב חצי שנה בכלא

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ב') הצעת חוק של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), האוסרת כל שימוש בכינויים וסמלים נאציים בהפגנות מחאה. הצעת החוק מגיעה כשבועיים לאחר הפגנת החרדים בבית שמש שבה הולבשו ילדים במדי אסיר כמו במחנות ההשמדה, ושמו עליהם טלאי צהוב.

לפי הצעת החוק שתובא ביום רביעי הקרוב לקריאה טרומית בכנסת, מי שישתמש במונח "נאצי" ייאלץ לשלם קנס של 100 אלף שקל ולהיכנס לחצי שנת מאסר בכלא. השימוש בכינוי "נאצי" נכלל בעל פה או בכתב כלפי אדם, ע"י קבוצת בני-אדם, תאגיד, מוסד או גוף כלשהו שלא במסגרת או למטרת לימוד, תיעוד, עבודה מדעית או דיווח היסטורי.

אריאל מגדיר בהצעת החוק את הדרישה שלו לאיסור: המילה "נאצי" על כל הטיותיה, "סמל השואה" - לבוש הדומה ללבוש אסירי מחנות הריכוז וטלאי צהוב בצורת מגן דוד או בכל צורה אחרת שנהגה בתקופת השואה; "סמל נאצי" כל ציור, צילום, שרטוט, פיסול וכיוצא בזה של צלב הקרס או של כל דבר אחר המצביע במובהק על זיקה לנאציזם.

לדברי יוזם הצעת החוק ח"כ אריאל, מדובר בחוק חשוב שאינו מבחין בין מתפרעי בילעין, תג מחיר והחרדים העושים שימוש פסול ביותר בכינויים וסמלים נאציים. "אני שמח שהממשלה תומכת בחוק החשוב הזה. לצערי אנו עדים בשנים האחרונות לניצול ציני בסמלים וכינויים נאציים תוך פגיעה ברגשות ניצולי השואה, בני משפחותיהם ורבים נוספים בעם ישראל. החוק יהווה הרתעה ראוייה ויעגן בחוק ענישה ראויה לשימוש בזוי שכזה", אמר.

אריאל הוסיף: "הקלות הבלתי נסבלת בה נעשה שימוש יום-יומי במושגים אלה כחלק מהשיח הציבורי והפוליטי ותוך זלזול מופגן ברגשות ניצולי השואה וצאצאיהם, ראויה לכל גינוי. במציאות בה אנו חיים יש חשיבות לעיגון האיסורים על השימוש בסמלים מתקופת השואה והנאציזם בחקיקה, על מנת למנוע את התפשטות התופעה".