ההמלצות החמות: 6 מועמדות להשתלטות שבעלי עניין קונים

מהלך של השתלטות נעשה בדרך כלל תוך תשלום פרמיה של עשרות אחוזים לבעלי החברה הנרכשת, ומנפח גם את חשבונות הבנק של בעלי המניות הקטנים

בכל שנה מנסים משקיעים פרטיים, מנהלי השקעות ואנליסטים לנסות ולחפש מניות של חברות שעשויות להוות מטרות להשתלטות, מהלך שנעשה בדרך כלל תוך תשלום פרמיה של עשרות אחוזים לבעלי החברה הנרכשת, ומנפח גם את חשבונות הבנק של בעלי המניות הקטנים.

כיום יש חברות רבות בעלות מאזנים חזקים עם קופות מזומנים מלאות עד הקצה, כאלה המחפשות מה לעשות עם הכסף שכן הריבית ממשיכה להיות אפסית, כך שאנליסטים רבים מעריכים שמגמת המיזוגים, הרכישות וההשתלטויות תימשך גם ב-2012.

באתר KAPITALL התפרסמה כתבה, על סמך מידע שנאסף ממקורות שונים כמו CNBC, ו-Minyanville, על 6 חברות שעשויות להיות מטרה להשתלטות או הצעת רכש בתקופה הקרובה, ובעלי עניין בהן ביצעו לאחרונה רכישות משמעותיות.

1. Saks Incorporated (סימול: SKS). לרשת חנויות ההלבשה שווי שוק של כ-1.55 מיליארד דולר לאחר ירידה של כ-16% בשנה האחרונה. בעלי עניין רכשו בחצי השנה האחרונה 4.7 מיליון מניות, 4.62% מההון הצף של החברה.

2. Seattle Genetics (סימול: SGEM). לחברה שווי שוק של כ-2 מיליארד דולר לאחר עלייה של כ-12% בשנה האחרונה. בעלי עניין רכשו בחצי השנה האחרונה 1.48 מיליון מניות, 1.3% מההון הצף של החברה.

3. דל מחשבים . לחברה שווי שוק של כ-28 מיליארד דולר לאחר עלייה של כ-11% בשנה האחרונה. בעלי עניין רכשו בחצי השנה האחרונה כ-17.2 מיליון מניות, 1.13% מההון הצף של החברה.

4. אמריקן איגל (סימול: AEO). לרשת חנויות האופנה וההלבשה שווי שוק של כ-2.55 מיליארד דולר לאחר ירידה של כ-9% בשנה האחרונה. בעלי עניין רכשו בחצי השנה האחרונה כ-580 אלף מניות, 0.35% מההון הצף של החברה.

5. Iridium Communications (סימול: IRDM). לחברת התקשורת שווי שוק של כ-530 מיליון דולר לאחר עלייה של כ-31% בשלושה חודשים. בעלי עניין רכשו בחצי השנה האחרונה כ-85 אלף מניות, 0.17% מההון הצף של החברה.

6. Leap Wireless International (סימול: LEAP). לחברת התקשורת שווי שוק של כ-711 מיליון דולר לאחר עלייה של כ-55% בשלושה חודשים (רשמה ירידה של כ-34% בשנה האחרונה). בעלי עניין רכשו בחצי השנה האחרונה כ-40 אלף מניות, 0.08% מההון הצף של החברה.