נועם שליט: "הצטרפותי לפוליטיקה - לא תגובה ליאיר לפיד"

שליט: "השאיפה היא להגיע להשפעה ציבורית ולשרת את הציבור מתוך בית הנבחרים הישראלי"

נועם שליט כינס היום מסיבת עיתונאים לאחר שהכריז על הצטרפותו למירוץ לכנסת במסגרת מפלגת העבודה.

"כמו שאתם יודעים לאחר התלבטויות וחששות לא מעטים החלטתי להיענות להצעתה של שלי ולהצטרף למועמדות לעבודה. מצד אחד היה תהליך טבעי שבשנים האחרונות חוויתי מאבק ציבורי רחב היקף שהתחיל כמאבק פרטי אבל לצערי זה הפך לציבורי מאחר שלא הצלחתנו לעשות את מה שהיה נראה לנו טבעי ולהחזיר את גלעד הביתה ונאלצנו לצאת לרחוב, לציבור ולגייס את התמיכה הציבורית. ואז נחשפנו והתחככנו במשך מעל חמש שנים בחברה הישראלית. גילינו את החלק הערכי של החברה הישראלית. ראינו איך הדברים מתנהלים, איך מתקבלות החלטות ואיפה אפשר לשפר. מצד שני זה לא היה מובן מאליו שאצטרף לפוליטיקה", אמר שליט.

"נוצר חלון הזדמנויות כשהעבודה בתהליך של התחדשות ומסתכלת קדימה ולכן היו התלבטויות וחששות רבים. ההצטרפות שלי למירוץ העתידי היא לא תגובת נגד או קונטרה ליאיר לפיד אלא עניין שתוכנן עוד קודם להכרזה של לפיד. בסך הכל יש פרשנויות כאלה ואחרות אם אני מתאים או לא מתאים, מסוגל או לא מסוגל, אני מעמיד את עצמי לבחירת הציבור פעמיים: פעם ראשונה בבחירות מוקדמות מול חברי העבודה ופעם שניה בבחירות הכלליות לכנסת כשהציבור יחליט איזו מפלגה הוא מעדיף ואילו חברי כנסת הוא היה רוצה שייצגו אותו".

עוד אמר שליט כי "אני חייב להגיד שהחברה הישראלית תרמה לנו בשעת צרה והתגייסה למעננו ולמען גלעד. הצלחנו לגייס את החברה הישראלית והיום אני שואף לתרום לחברה חזרה ולתרום כפי יכולתי ולכן אני מעמיד עצמי לבחירה. השאיפה היא להגיע להשפעה ציבורית ולשרת את הציבור מתוך בית הנבחרים הישראלי".

בתשובה לשאלה "למה לך פוליטיקה עכשיו" אמר שליט כי "אני מבין את הביקורת על המהלך הזה אבל אני מעמיד את עצמי לבחירה ושהציבור יחליט. בהחלט יש ביקורת, היא לגיטימית ואני מבין אותה. העיתוי נגזר גם מהמצב הפוליטי".

שליט פרש את המצע המדיני שלו ואמר כי "אין פתרון אחר מלבד פשרה היסטורית בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא, אבל כנראה שאין ברירה, גם ראש הממשלה נתניהו הגיע למסקנה הזו".

"אני רואה בכך אתגר לשינוי דימוי הפרלמנט הישראלי בעיני הציבור שכיום היא לא מספיק מכובדת - גם במישור הזה יש הרבה דברים לעשות. למה לי פוליטיקה עכשיו? היו התלבטויות וחששות לא מעטות. כמו כל אזרח ישראלי אולי עם יתרון קל של צבירת ניסיון במאבקים ציבוריים מעמיד עצמי לבחירה", דברי שליט.

"בהחלט יש ביקורת והיא לגיטימית אבל העיתוי נגזר מהמצב הפוליטי. אם הייתי הולך לזה בעוד שנתיים שלוש לא היה חלון הזדמנויות מהסוג הזה", סיכם.