טרומבוטק של הדסית ביו גייסה כ- 1.4 מיליון דולר

בין המשקיעים, כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, הדסית וקבוצת עופר היי טק ■ הגיוס - לפי שווי חברה של כ-5 מיליון דולר לפני הכסף

הדסית ביו הודיעה היום (ג') כי חברת הפרוטפוליו טרומבוטק השלימה גיוס הון בסך 1.4 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-5 מיליון דולר לפני הכסף. בסיבוב השתתפו שלושת בעלי המניות העיקריים: כת"ב, הדסית ביו ועופר הייטק. שעור האחזקה לאחר הגיוס הינו: כת"ב כ-46%, הדסית ביו כ-25% ועופר הייטק כ-29%.

טרומבוטק נמצאת בשלב a2 של פיתוח קליני של מוצר הדגל שלה לטיפול בשבץ מוחי, THR-18, פפטיד סינטטי הפונה לפוטנציאל שוק ענק המוערך בכ -3 מיליארדי דולרים בשנה. THR-18 מאפשר לתרופות הקיימות לפרק את קרישי הדם באופן בטוח ויעיל ומונע תופעות לוואי מסכנות חיים המאפיינות תרופות אלו, כגון שטפי דם פנימיים במוח.

הגיוס מיועד לממן את הניסוי הקליני שלב 2a שצפוי להסתיים בסוף 2012. טרומבוטק החלה בגיוס חולים בשלושה בתי חולים בישראל (הדסה, איכילוב וולפסון), והיא ממתינה לאישור רגולטורי בהודו, שם יגוייסו חולים בכ-3 מרכזים.

אופיר שחף, מנכ"ל הדסית ביו, ציין כי "אנו גאים בגיוס האחרון בטרומבוטק ורואים בכך הבעת אמון חזקה של כל בעלי מניות של בחברה. לאור המצב בשווקים הפיננסים, רק חברות בעלות טכנולוגיה מצטיינת ופוטנציאל כלכלי מצליחות לגייס מימון להמשך הפעילות, כך שהגיוס בטרומבוטק מעיד על הטכנולוגיה והפתרון הייחודי שהיא מביאה לחולים הלוקים בשבץ מוחי".