הבורסה בת"א סגרה בעליות; מדד הבנקים טיפס ב-1.7%

הצלחה בהנפקות האג"ח של ספרד ואיטליה - גייסו כ-22 מיליארד אירו ■ הבנק האירופי הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי

המסחר באחד העם התנהל היום (ה') בעליות שערים, זאת לאור הנפקות האג"ח המוצלחות של איטליה וספרד, שהצליחו לגייס כ-22 מיליארד אירו. (הרחבה בהמשך). עם זאת, העליות נחלשו בשעה האחרונה לאחר פרסום נתוני מארקו חלשים בארה"ב. הבנק המרכזי האירופי הותיר כצפוי את ריבית גוש האירו ברמה של 1%.

כאמור, ממשלות איטליה וספרד יצאו היום בשתי הנפקות אג"ח גורליות, כאשר שתי הממשלות ניסו לגייס במקור כ-17 מיליארד אירו, אולם בפועל גייסו כ-22 מיליארד אירו לאור ביקושים עצומים בהנפקה הספרדית. גם איטליה צלחה ההנפקה. בהנפקה הראשונה שלה ב-2012, ספרד (הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו) גייסה כ-10 מיליארד אירו (12.7 מיליארד דולר), פי-שניים ממה שתכננה לגייס בפועל (כ-5 מיליארד אירו).(לסיפור המלא).

מספר נתוני מאקרו מעניינים התפרסמו כאמור היום בארה"ב. ב-15:30 (שעוננו) פורסם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש דצמבר, שאכזב עם עלייה של 0.1% בלבד לרמה מותאמת עונתית של 400.6 מיליארד דולר, כאשר הכלכלנים צפו עלייה של 0.3% בנתון, לעומת עלייה של 0.2% בחודש החולף. ללא עלייה של 1.5% במכירות כלי רכב נרשמה ירידה של 0.2% במכירות הקמעונאיות. זאת, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.3% בנתון זה.

מכירות הליבה, שאינן כוללות כלי רכב, דלקים וחומרי בנייה, רשמו ירידה של 0.2% לאחר עלייה של 0.3% בנובמבר. מדובר בירידה ראשונה לנתון זה מאז חודש דצמבר 2010. במקביל, פורסם נתון התביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה, שרשם זינוק של 24 אלף לרמה של 399 אלף כאשר התחזיות צפו נתון נמוך בהרבה של 373 אלף תביעות, לעומת 372 אלף תביעות בשבוע החולף.

אלביט הדמיה וטבע במוקד

אלביט הדמיה ריכזה היום עניין רב לאחר שזינקה אמש בת"א בכ-20% בעקבות הודעות של בעל השליטה מוטי זיסר כי החברה חתמה על הסכם למכירת 47 מרכזי קניות בארה"ב תמורת 1.428 מיליארד דולר באמצעות החברה הבת EPN. הרווח לאלביט הדמיה יעמוד על כמיליארד שקל, עובדה שתעזור בוודאי לזיסר לעמוד בהתחייבויותיו למחזיקי האג"ח.

הבנקים רשמו עליות חדות על רקע הנפקות האג"ח המוצלחות באירופה. נציין את לאומי והפועלים .

טבע משכה גם היא את תשומת לב המשקיעים זאת לאחר שאמש היא צנחה ב-2% בוול סטריט, בעקבות כנס הבריאות השנתי של ג'יי.פי מורגן שנערך אמש בקליפורניה, אליו הגיעו מנהל הכספים הראשי של טבע, אייל דשא, ומנכ"ל טבע אמריקה ביל מארת'. השניים התייחסו לסוגיה הבוערת של הקופקסון וסימנו את היורשים האפשריים שלו, לפחות בכל הקשור לתוצאות הפיננסיות של טבע.

חברת נובה הדואלית ריכזה עניין גם היום, לאחר שהכריזה מוקדם יותר השבוע כי יצרן מעבדים מוביל בחר לאחרונה במערכת המדידה האופטית העצמאית שלה, בשילוב עם פלטפורמת מידול האפליקציה NovaMARS. ההסכם מוערך בשוק בהיקף של כ-3.2 מיליון דולר, כאשר חבילת המוצרים תסופק בחציון הראשון של שנת 2012.

[לאתר המעו"ף][לארביטראז]