האשכנזים מבנק לאומי

פיטורי מעוז מאקסלנס הם שיעור בצביעות וגם מוכיחים לכאורה שהכלכלן הבוטה צדק

פיטוריו של שלמה מעוז מאקסלנס נשואה מעידים בדיוק על המלך העירום שהצביע עליו מעוז בעצמו. במכללה האקדמית ספיר, שבה נשא מעוז את נאומו, לא היו יכולים לבקש שיעור טוב יותר בצביעות והתחסדות. ולא צריך להתבלבל: מעוז היה צריך ללכת הביתה בגלל הפה הגדול שלו, אבל הוא היה צריך ללכת מזמן. בטח לא בגלל נאום "הלבנים והשחורים" שנשא בכנס אקדמי.

תזכורת קטנה: לפני כשנה וחצי התראיין מעוז לערוץ 1 ופרס את משנתו על הכלכלה האירופית: "יוון מלאה רועי עזים עצלנים, אירלנד היא מדינת שיכורים, בפורטוגל פיסחים וצולעים, הצפון אפריקנים בספרד הפכו לאדונים שעושים סייסטה בצהריים ובגרמניה הרייך הרביעי כובש את אירופה".

הדברים האומללים האלה, שמעידים על התנשאות ישראלית מהסוג הגרוע ביותר, בטח לא פחות גרוע מאותה גזענות אשכנזית שמעיד עליה (ולעתים אף בצדק) מעוז, לא הביאו לפיטוריו. אדרבה, מעוז הפך לכוכב טלוויזיוני של ממש.

לערוץ 2 היה באותם ימים את מנחם בן מ"האח הגדול" שחבט בהומואים ודיבר בשבחם של סמים קשים, ולאקסלנס היה שלמה מעוז. שניהם היו לכוכבים בזכות הרפש שיצא מפיהם בשם קידוש הרייטינג, ושניהם פוטרו רק כשהפה הגדול הפך לאיום כלכלי.

שלה צדק?

רק לפני שלושה שבועות אמר מעוז בתוכנית לילה כלכלי בערוץ 10: "נמאס לי לראות אשכנזים כל הזמן על הכסף שלי. אשכנזים על השטרות, אשכנזים בבית המשפט העליון, די כבר עם זה". אפילו השבוע, באותה תוכנית ממש, הוא חבט בקולגה שלו, מנכ"ל אנרג'י פייננס יוסי פרנק, ואמר עליו: "הוא אפילו לא יודע לקרוא בלי ניקוד את הדוחות הפיננסיים, וצריך לנקד לו אותם". גם בהזדמנות הזו, כמו שאתם כבר יודעים, הוא לא פוטר. אלא שאז הוא העז לעשות את הנורא מכול: הוא השמיץ את בנק לאומי.

לא את האפריקנים בספרד, לא את הפיסחים מפורטוגל, אפילו לא את האשכנזים מהשטרות - הוא השמיץ את האשכנזים מבנק לאומי. והנה האשכנזים מבנק לאומי הוכיחו לכאורה שהוא צדק.