הערכות: הממשלה תגבש פתרון למשבר החובות של ערוץ 10

(עדכון) - הבוקר דחה נתניהו בשבועיים את ההצבעה על המרת חוב הערוץ בהפקות סוגה עילית ■ יעלון: "סגירת ערוץ 10 בתקופת שלטון הליכוד תיזכר לדיראון עולם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מושיט יד לערוץ 10: הבוקר (א') החליט נתניהו על דחיית ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה על הצעת החוק להמרת חובות התמלוגים ודמי הזיכיון של ערוץ 10 בהפקות סוגה עילית. ההחלטה לדחות את הדיון התקבלה שעה קלה לפני ההצבעה.

על-פי ההערכות, בשבועיים הקרובים צפויה הממשלה לגבש פתרון בעניין ערוץ 10 ולהעלות הצעת חוק ממשלתית בעניין חובות הערוץ, שתאפשר את המשך קיומו. יצוין כי הישיבה הבאה תתקיים ב-29 בינואר, יומיים לאחר התאריך המיועד להחשכת המסך - ה-27 בינואר. לכן ההצבעה על עתיד הערוץ תהיה רטרואקטיבית.

בתוך כך, מועצת הרשות השנייה תקיים היום שימוע לערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2 רשת על אי-תשלום דמי הזיכיון והתמלוגים - 45 מיליון שקל לערוץ 10, ו-23 מיליון שקל לרשת. בטרם הדיון, העריכו במועצה כי החלטה בעניין תדחה עד שתתבהר התמונה בעניין ערוץ 10.

חברי הכנסת איתן כבל (העבודה) ונחמן שי (קדימה), שהעלו את הצעת החוק להמרת התמלוגים, התייחסו לדחיית ההצבעה. "אני שמח על ההחלטה של ראש הממשלה", אמר כבל ל"גלובס". "זה מהלך חיובי ביותר. עצם העובדה שהצעת החוק לא נדחתה על הסף היא הישג בפני עצמו. אם זה גרם לכמה מהשרים לחשוב על זה מחדש, זאת התקדמות גדולה מאוד", הוסיף.

לדברי ח"כ שי, "עשיתי סדרת טלפונים במהלך הימים האחרונים לשרים והבחנתי שיש לחלקם מחשבה שנייה ושלישית בעניין. דחיית ההחלטה היא איתות חיובי לכך שהממשלה מעריכה מחדש את ההחלטה שלה בעניין הערוץ".

יעלון: סגירת ערוץ 10 תיזכר לדיראון עולם

בתוך כך, לפני כינוס ועדת השרים הוציא השר לעניינים אסטרטגיים והמשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון (הליכוד), הודעה חריפה נגד סגירת הערוץ.

"הפסקת פעילותו של ערוץ שידור כל-כך מרכזי בתקופת שלטונה של ממשלת הליכוד, תיזכר לדיראון עולם ותיחשב לאקט פוליטי בוטה ובלתי ראוי", תקף יעלון. "מחובתנו כממשלה להוביל לפתרון הסוגיה על מנת שהערוץ יוכל להמשיך לשדר, ולא לפעול לסגירתו", הוסיף יעלון.

לדבריו, "אנו, כממשלה, מחויבים לנהוג כמבוגר האחראי בפרשה ולא כסוגרי חשבונות, וכמי שטובת הציבור לנגד עינינו קודם כל ולפני הכול, עלינו לדאוג שהשיח התקשורתי הפלורליסטי יימשך במלוא עוזו".

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו מברכים ותומכים בכל מתווה שיביא לפתרון שיאפשר את המשך פעילותו של הערוץ".