נדחתה בקשת שפטל לאורכה להכנת בקשת דיון נוסף בתיק קצב

נקבע כי בהיעדר נימוק לכך שפניית בני משפחתו של קצב לעו"ד יורם שפטל נעשתה רק בימים האחרונים, לא תינתן אורכה נוספת מעבר לאורכות החריגות שכבר ניתנו

עו"ד יורם שפטל, סנגורו החדש של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, יצטרך להגיש את הבקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב בעניינו של קצב עד יום ראשון בעוד שבועיים - כך החליט הבוקר (ב') רשם בית המשפט העליון, גיא שני, שדחה את בקשתו של שפטל להעניק לו אורכה נוספת להכנת טיעוניו במסגרת הדיון הנוסף עד לחודש מארס.

יצוין כי לקצב כבר הוענקו שתי אורכות חריגות, מעבר ל-14 הימים שבהם רשאי בדרך-כלל מי שניתן נגדו פסק דין בעליון להגיש בקשה לדיון נוסף.

אתמול (א') פנה שפטל לעליון וביקש הארכת מועד חריגה נוספת, לאחר שבקשה קודמת שהוגשה על-ידי עו"ד ציון אמיר נדחתה. לטענת שפטל, לפני ימים אחדים פנו אליו בני משפחתו של קצב ושכרו את שירותיו לצורך הליך הבקשה לדיון נוסף.

"גם בבקשה הנוכחית אין הסבר לגבי האופן שבו נוצלה הארכה הקודמת, המשמעותית, שניתנה לקצב לצורך הגשת הבקשה לדיון נוסף", כתב שני, "ולא הוסבר מדוע הפנייה לעו"ד שפטל נעשתה רק בסמוך לתום המועד שנקצב".

משפחתו של קצב פנתה לשפטל לאחר ש-3 הסנגורים שייצגו אותו בשנים האחרונות - עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא - הודיעו כי אינם מעוניינים להמשיך ולייצגו.

על-פי ההערכות, החלטת הסנגורים לפרוש מהייצוג באה על רקע הסיכוי האפסי שיש להמשך ההליכים המשפטיים בעניינו של קצב, לאחר שמשפטו הסתיים בהרשעה גורפת בשני מעשי אונס ועבירות מין נוספות, ובעונש של 7 שנות מאסר בפועל, ולאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו של קצב על כל חלקיו.

בחודש שעבר החל קצב לרצות את מאסרו באגף התורני בכלא מעשיהו, לאחר חודשים ארוכים של עיכוב ביצוע. (בש"פ 8696/11).