הצפת דירות בת"א? העירייה אישרה זירוז הליכי הבנייה

הנהלת עיריית ת"א אישרה אתמול את מהלך מהפכת הרישוי שתכננה באחרונה ■ יוקם מכון רישוי חדש לזירוז הליכי היתרי הבנייה, שיבצע בקרה ותפעול על תהליכי הרישוי בעיר

עוד זריקת עידוד להגדלת היצע הדירות בת"א: הרשויות המקומיות מפנימות את הצורך בייעול הליכי הרישוי, אותו מהלך שמנסה הממשלה להוביל באמצעות הרפורמה בחוק התכנון והבנייה, שמטרתה בין היתר להקל על הליכי קבלת היתרי בנייה. הנהלת עיריית ת"א אישרה אתמול את מהלך מהפכת הרישוי שתכננה בחודשים האחרונים.

מהלך ייעול ושכלול תהליכי הרישוי אמור להיות מיושם החל מיולי 2012. על מנת לזרז את הליכי היתרי הבנייה, יוקם במסגרת המהלך מכון רישוי חדש שיבצע בקרה ותפעול של תהליך הרישוי בעיר, יקים שולחן עגול לדיונים מרוכזים בכל בקשה כבסיס למתן חוות דעת מקצועית לתכנון ולאישור תוכניות וריכוז כל הדרישות המקצועיות מגורמי הרישוי הרלוונטיים.

‏צעד נוסף במהלך יכלול הפיכת תהליך הרישוי להליך מקוון. המשמעות היא שיזמים ואנשים פרטיים יוכלו להגיש את הבקשה להיתר הבנייה בצורה מקוונת ויוכלו לתאם פגישות עם הגורמים המקצועיים, גם כן בשיטה מקוונות. הודעות ‏SMS‏ יישלחו כדי ליידע את מגישי ההיתר על סיום שלבי התכנון וניתן יהיה לעקוב אחר סטטוס הבקשה להיתר בכל שלב באינטרנט. מוקד טלפוני אגפי יוקם בכדי להגביר את זמינות המענה הטלפוני ויצומצמו זמני ההמתנה בשירות הפרונטאלי והטלפוני.

‏כפי שתוכנן בעבר, העירייה תפתח מסלול ירוק לבקשות לא מורכבות כך שיעדי הוצאת היתר יקוצרו באופן שבו שהיתר פשוט ייקח 4-6 חודשים והיתר מורכב ייקח 5-8 חודשים.

‏העירייה אף תתגבר את כוח האדם, כולל מהנדסים ונציגי שירות, ותקים יחידה מיוחדת לטיפול בפרויקטים רוחביים, כמו בתי מלון, פארקים, בנייה ירוקה והרכבת הקלה.

‏לדברי מהנדס עיריית ת"א, חזי ברקוביץ', "עיריית ת"א רואה חשיבות רבה בהקמת מכון הרישוי הכולל את כל תחנות הרישוי המשתתפות בתהליך, לשם ייעול הליכי רישוי הבנייה בעיר. זאת כחלק מהעלאת רמת השירות הניתנת לתושבי העיר ולבעלי העסקים בה. אנחנו בטוחים שהדגש והמשאבים הרבים שיושקעו בתוכנית יביאו לשיפור משמעותי ומדיד בשירות שניתן על ידי אגף רישוי ופיקוח על הבנייה במינהל ההנדסה".