בכיר לשעבר בבנק האירופי: "שיא המשבר מאחורינו"

הכלכלן הראשי לשעבר של הבנק המרכזי האירופי מביע אופטימיות וטוען "שיא המשבר ביבשת מאחורינו" ■ הוא טוען שהסיכון להתפשטות משבר החוב פחת משמעותית בשנה האחרונה

הורדת הדירוג של צרפת ועוד 8 מדינות נוספות בגוש האירו במהלך סוף השבוע, המשא ומתן התקוע בין יוון לבין המגזר הפרטי בעניין התספורת ועוד אירועים אחרים נותנים תחושה שהמצב של אירופה הולך ומתדרדר. אולם יש מי שטוען, ששיא המשבר באירופה נמצא מאחורינו.

מי שמביע את האופטימיות הזאת הוא לא אחר מאשר הכלכלן הראשי לשעבר של הבנק המרכזי האירופי, אוטמן איסינג. במהלך ראיון שנתן לרשת CNBC אמר איסינג: "השיא של המשבר באירופה נמצא מאחורינו מכיוון שהמנהיגים באירופה נקטו בצעדים רבים לטיפול במשבר".

"אני חושב שהשיא כבר מאוחרינו כי מאז שהמשבר פרץ לתודעה הציבורית, הרבה דברים השתנו, הרבה דברים נעשו לטיפול בו", אמר איסינג, כלכלן גרמני, במהלך הראיון. "קח למשל את מה שקרה באיטליה, הממשלה החדשה שינתה כיוון, והיא העבירה רפרומות שהיו נחוצות במשך שנים, תוך מספר שבועות".

בעקבות האופטימיות הזאת, איזינג חושב שהורדת דירוג האשראי של צרפת על ידי S&P היא תמוהה מכיוון ש"היא באה בזמן שבו אנחנו רואים שיפור בכלכלה האירופית". הוא גם חושב שהסיכון לאפקט דומינו באירופה בעקבות משבר החוב פחתו בשנה האחרונה, בעקבות הבידוד של יוון משאר גוש האירו.

"אני חושב שהמקרה של יוון הינו מקרה מיוחד, והוא שונה מאוד משאר המדינות", אמר איסינג. "הסיכון להתפשטות משבר החוב בשנה הארחונה פחת בצורה משמעותית. אם יוון הייתה פושטת רגל לפני שנה, אז היה סיכון שגם אירלנד תפשוט רגל ואחר כך איטליה".