מיקרוסופט: רווח של 6.6 מ' ד' ברבעון האחרון - מעל הצפי

דיווחה על הכנסות של 20.89 מיליארד דולר ■ IBM דיווחה על הכנסות רבעוניות של 29 מיליארד דולר ורווח רבעוני של 5.5 מ' ד'

מצעד החברות האמריקניות שמדווחות ממשיך הערב (ה'), כאשר בין חברות הענק שדיווחו על הדוחות הכספיים שלהן ניתן לציין את מייקרוסופט ו-IBM.

תחילה, IBM אשר פתחה את הדיווח עם הכנסות רבעוניות שקפצו ב-1.6% ל-29.5 מיליארד דולר ביחס להכנסות של כ-29.02 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, החברה הציגה רווח נקי של 4.62 דולר למניה (בסך הכל כ-5.5 מיליארד דולר) לעומת רווח של 4.18 ברבעון אשתקד.

נציין כי החברה הציגה תוצאות משופרות ביחס לקונצנזוס בשוק, כאשר האנליסטים בוול סטריט ציפו לרווח של כ-4.61 דולר למניה והכנסות של כ-29.7 מיליארד. לאור תוצאות אלה עולה המניה בכ-2.8% במסחר המאוחר, נכון לזמן כתיבת שורות אלה.

מבחינת הרווח התפעולי, שאינו כולל את העלויות של תוכניות הפנסיה ושל הפחת, החברה הציגה רווח של כ-4.71 דולר למניה, זאת לעומת רווח תפעולי של כ-4.25 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בדוחות שפורסמו, יחידת הטכנולוגיה של החברה דיווחה על צניחה של 8% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נראה כי הצמיחה של יחידה זו הכוללת גם את חטיבת החומרה של החברה, שהייתה מנוע הצמיחה המרכזי שלה בשנים האחרונות, נמצאת בירידה מתמדת ברבעונים האחרונים.

יחד עם זאת חטיבת התוכנה של החברה הציגה זינוק של 9% בהכנסות ברבעון האחרון ובכך היא ממשיכה להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. כמו כן גם שירותי הטכנולוגיה העיסקיים שמספקת החברה הציגו צמיחה של 3%.

מייקרוסופט מכה את התחזיות

מיקרוסופט דיווחה על דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקאלי השני, כאשר הציגה רווח רבעוני של 6.62 מיליארד דולר או 0.78 דולר למניה. כמו כן, החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 20.89 מיליארד.

ברבעון המקביל אשתקד החברה דיווחה על רווח של כ-6.63 מיליארד דולר או 0.77 דולר למניה כאשר ההכנסות שלה הסתכמו ב-20.9 מיליארד דולר. תוצאות אלה עלו במקצת על תחזיות האנליסטים שצפו רווח של 0.76 דולר למניה.