בעלי אורנית ני"ע מערערים: לא הוכח מי היה אחראי לכל עסקה

אורן סרוסי ואורי בן-נפתלי, שהורשעו ב-65 עבירות של תרמית בני"ע ונשלחו ל-20 חודשי מאסר בפועל, הגישו ערעור על הרשעתם ועל חומרת העונש שנגזר עליהם

אורן סרוסי ואורי בן-נפתלי, בעליה ומנהליה לשעבר של חברת ההשקעות אורנית ניירות ערך, שהורשעו לפני כחודשיים ב-65 עבירות של תרמית בניירות ערך ונשלחו ל-20 חודשי מאסר בפועל, הגישו היום (א') לבית המשפט המחוזי בעיר ערעור על הרשעתם ועל חומרת העונש שנגזר עליהם.

באמצעות עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג טוענים סרוסי ובן-נפתלי, בין היתר, כי בית משפט השלום הרשיע את השניים במעשים משותפים, למרות שלא הוכח מי מהם היה אחראי לכל עסקה (ולכל עבירה) ומה היה חלקו של האחר. זאת, עקב העובדה השימוש ב"יוזרים" של חדרי העסקאות נעשה במשותף, והתביעה לא ידעה מי מהנאשמים הקליד בפועל את ההוראות לבורסה.

לדברי המערערים, לא ניתן להרשיע נאשם בעבירה, שלא ידוע מה, אם בכלל, חלקו בה. "נשווה בנפשנו מצב, בו לא ב-2 מנהלי תיקים עסקינן, כי אם ב-5 מנהלי תיקים, אשר עובדים בחדר מסחר זהה תחת 'יוזר' משותף. האם כולם היו נאשמים בתיק זה על דרך ההגדרה החלופית? האם 5 נאשמים היו מתבקשים להודות, או מורשעים בכך, שביצעו ו/או לא ביצעו את העבירה?", נטען בערעור.

לפני כחודש, כאמור, גזר בית משפט השלום 20 חודשי מאסר בפועל וקנסות בסך 45 אלף שקל כל אחד על סרוסי ובן-נפתלי, לאחר שהורשעו ב-65 עבירות של תרמית בניירות ערך. על החברה, שהורשעה בביצוע 23 עבירות של תרמית בניירות ערך, גזרה השופטת מיכל ברק-נבו קנס בסך 10,000 שקל.

השופטת קבעה כי הנזק שגרמו סרוסי ובן-נפתלי לציבור המשקיעים הוא גדול מאוד, גם אם הם לא הפיקו רווח אישי כתוצאה מפעילותם האסורה.

סרוסי ובן-נפתלי הורשעו כי בתקופה שבין 2002-2004 ביצעו עסקאות מתואמות בין חשבונות לקוחותיהם לבין חשבון הנוסטרו של אורנית וכן עסקאות בין הלקוחות, ללא הרשאתם. בכך, נקבע, השפיעו על שערי ניירות ערך של חברות אלרן, אפריקה לישראל, DCL וניסקו.

כמו כן, הם הורשעו כי יצרו בפני ציבור המשקיעים מצגים כוזבים ביחס לשערי ניירות ערך, בהם פעלו, בכדי להניע את הציבור לרכוש ניירות ערך, כדי להיפטר מאחזקותיהם.