יו-טיוב: עלייה של 25% בצפיות וידיאו ליום - 4 מיליארד

הקפיצה מגיעה על רקע הקידום שמבצע האתר לתוכן מקצועי, מעבר לתוכן הגולשים הרגיל המועלה מדי יום, ועל רקע כניסת האתר לפלטפורמות שמעבר למחשב האישי

אתר הסטרימינג המוביל יו-טיוב, שבבעלות גוגל, רושם עלייה של 25% ב-8 החודשים האחרונים בצפיות וידיאו ליום ומגיע ל-4 מיליארד צפיות ביום - כך לפי נתוני החברה.

הקפיצה הגדולה מגיעה על רקע הקידום שמבצע האתר לתוכן מקצועי, מעבר לתוכן הגולשים הרגיל המועלה מדי יום, ועל רקע כניסת האתר לפלטפורמות שמעבר למחשב האישי - טלפונים חכמים וטלוויזיות.

על-פי החברה, כ-60 שעות של וידיאו מועלות ליו-טיוב מדי דקה, לעומת הנתונים של חודש מאי - אז הועלו "רק" 48 שעות. מרבית הסרטונים עצמם לא מכניסים לחברה כסף, מלבד הפרסומות המופיעות בסרטונים, מהם מרוויחה גוגל כ-5 מיליארד דולר בשנה.

החודש נודע כי גוגל ישראל מתחילה להציע ללקוחותיה אפשרות לפרסם ביו-טיוב ולשלם על בסיס צפייה בלבד. הפורמט החדש, TrueView Video Ads, מאפשר לגולשים לדלג על פרסומות הווידיאו המקדימות (Pre Roll) לאחר 5 שניות ולעבור ישירות לצפייה בסרטון המבוקש ביו-טיוב. במקרה שכך יבחר לעשות הגולש, המפרסם לא ישלם על אותה חשיפה כיוון שהגולש לא צפה בפרסומת הווידיאו. התשלום ייגבה מהמפרסם רק במקרה שהצופה צפה בלפחות 30 שניות מהפרסומת (או בכולה, אם אורך הפרסומת קצר מ-30 שניות).