דיווח: אין דד-ליין לחילוץ יוון; תשואות האג"ח ב-206%

גורמים בכירים באיחוד האירופי ל"בלומברג": שרי האוצר של אירופה לא סיכמו על מועד לסיום סבב השיחות ■ המו"מ "תקוע" בויכוח על היקף ה"תספורת" שיספוג הסקטור הפרטי על חובות יוון

האיחוד האירופי לא הציב לעצמו דד-ליין להסכמה על סיום המשא ומתן בין ממשלת יוון לנושיה והמוסדות הפיננסיים הבינלאומיים - כך מדווחות היום (ג') שני בכירים באיחוד האירופי ל"בלומברג". זאת, כאשר הגורמים דנים בשבועות האחרונים על פרטי תוכנית החילוץ השנייה לה תזכה יוון, אשר צפויה לכלול בין היתר "תספורת" של כ-50%.

לפי שני הגורמים, אשר סירבו להזדהות, לא ניכר כי הגופים המוסדיים באירופה יסכימו למעורבות פעילה יותר בתוכנית (קרי, ל"תספורת" גדולה יותר). נזכיר כי "תספורת" של 50%, עליה מדווחות הסוכנויות הזרות, משקפת קיצוצים בהיקף טוטאלי של 100 מיליארד אירו (130 מיליארד דולר) מתוך חובות של כ-205 מיליארד אירו לגופים אלה. שאר החובות של יוון הן למעשה לעצמה.

דבריהם של שני הגורמים מגיעים בסתירה לדיווחים מאמש, עת נפגשו שרי האוצר של האיחוד האירופי בכדי לדון במסגרת תוכנית חילוץ שתגובש ליוון. זו, לפי סיכומים אליהם הגיעו השרים באוקטובר 2011, צפויה לכלול בנוסף ל"תספורת" גם סיוע חיצוני לפריסת חובות, בהיקף של 130 מיליארד אירו.

כך, יצאו ממשלות גרמניה וצרפת אתמול בהצהרה לפיה המו"מ בין יוון לבין הסקטור הפרטי לגבי ה"תספורת" דווקא התקדם מאד וכי הסכם צפוי להיחתם. (לסיפור המלא)

על רקע חוסר ההצלחה להגיע להסכמה סופית על תוכנית החילוץ היוונית, עלו תשואות האג"ח לשנתיים ביוון לשיא חדש של 206% ביממה האחרונה. זאת, חרף הצהרת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי השיחות יסתיימו "מספיק מוקדם".

גם שר האוצר היווני ציין כי סבב השיחות צפוי להסתיים לכל המאוחר עד ה-13 בפברואר.