כמה השקיע ערוץ 10 בסרט המועמד לאוסקר "הערת שוליים"?

"הערת שוליים" של יוסף סידר יתחרה באוסקר, בקטגוריית הסרט הזר, מול הסרט האיראני עטור השבחים "פרידה" ■ מיהם המשקיעים העיקריים בסרט?

הסרט הישראלי "הערת שוליים" הוא אחד מ-5 הסרטים המתמודדים על אוסקר בקטגוריית הסרט הזר - כך פרסמה אתמול (ג') האקדמיה האמריקנית לקולנוע וטלוויזיה. יתר הסרטים המתמודדים הם "פרידה" (איראן), סרט עטור-שבחים שרבים צופים כי יזכה, "בולהד" (בלגיה), "מיסייה לזאר" (קנדה) ו"באפילה" (פולין).

זהו הישג מרשים לקולנוע הישראלי, שבשנים האחרונות זוכה למעמד קבע בטקס, עם 4 מועמדויות ב-5 השנים האחרונות ובפעם העשירית בסך-הכול, וזהו הישג עצום עבור יוסף סידר, התסריטאי והבימאי הסרט, שלו זו תהיה הפעם השנייה בתוך 5 שנים שבה הוא זוכה למעמד (בפעם הקודמת, ב-2007, עם הסרט "בופור").

"הערת שוליים", סרטו העלילתי הארוך הרביעי של סידר, בכיכובם של ליאור אשכנזי ושלמה בראבא, הופק בתקציב של כ-7 מיליון שקל (ראו טבלה) והיה לסרט הישראלי המצליח ביותר בשנה החולפת, עם מכירות של כ-250 אלף כרטיסים.

בנוסף, בטקס פרסי אופיר (האוסקר הישראלי) זכה הסרט ב-9 פרסים, בהם הסרט הטוב ביותר. בפסטיבל קאן האחרון זכה הסרט בפרס התסריט הטוב ביותר.

הערת שוליים משקיעים עיקריים בסרט
 הערת שוליים משקיעים עיקריים בסרט