ביהמ"ש הוציא צו הרחקה נגד האם החשודה בהתעללות בתאומים

חוקרי המשטרה מדברים על "תיק קשה", אשר לא בטוח שיבשיל לכתב אישום

אחרי שבית המשפט האריך את מעצרם, יהיו 48 השעות הקרובות קריטיות בחקירתם של זוג ההורים החשודים בהתעללות בילדיהם הפעוטים, בדרך לפתרון התעלומה: איך וממה בדיוק נפגעו התינוקות.

"אין לי מה להסתיר, אני לא יודע מה קרה שם", שב ואמר אביהם של התאומים בחקירתו במשרדי משטרת מרחב דן.

במהלך החקירה המורכבת, שמנוהלת ברגישות על-ידי ראש מרחב החקירות של מרחב דן, רב-פקד רונן שמרי, הופרדו האם והאב.

ההורים, המומים ממעצרם, דיברו בה בקושי. האב רק סיפר על רגע מציאת התינוק כשהוא לא נושם: "בזמן שט' (האם) עישנה סיגריה, נכנסתי לחדר של התינוק שישן בטרמפולינה... מיד שמתי לב שהוא לא זז והתקשרתי לאמבולנס".

האם המחשב של ההורים יספק תשובות?

למרות מצבם הקשה של ההורים, הטיחו בהם החוקרים את ממצאי הדוח הפתולוגי ואת מסקנות הבדיקה שנערכה בגוף התינוקות בבית-החולים - אולם אלה מתעקשים כי אינם יודעים מה הביא את הפעוטות למצב שבו הם שרויים.

במסגרת החקירה אספו החוקרים ממצאים מביתם של בני-הזוג, כולל הטרמפולינה של התינוקות והמחשב המשפחתי - כל דבר שיוכל לסייע בהבנה של מה שקרה או מה הוביל לאישפוז. החוקרים ינסו לדלות מההיסטוריה של הגלישה במחשב את האתרי האינטרנט שבהם ביקרו, בניסיון להבין האם יש סימנים להתעללות או להסתרת חבלות.

יתרה מזאת, אחרי מעצרם של ההורים הגיעו כמה מהחוקרים כ"סמויים" לבית-החולים, וביצעו מעקב אחרי בני משפחת ההורים בניסיון להבין מה הם יודעים ואיך הם מגיבים למעצר.

כיווני חקירה שנבדקים: עבר פסיכיאטרי ודיכאון אחרי לידה

מוקדם יותר היום הגיעו עובדות סוציאליות לתחנת המשטרה, והודיעו לאם כי הוצא נגדה צו הרחקה מהילדים, כך שבינתיים - גם אם היא תשוחרר - לא תוכל האם לראות את התאומים.

בחקירה ראשונית אמרו ההורים כי החבלות נגרמו מטיפול ראשוני של מד"א, אך הדוח הפתולוגי הוכיח ללא כל ספק כי השברים ישנים.

חוקרי המשטרה מדברים על "תיק קשה", שלא בטוח שיבשיל לכתב אישום. בינתיים הם בודקים עבר פסיכיאטרי או דיכאון לאחר לידה שממנו, אולי, סבלה האם. האב, מצידו, מתחייב שהוא מוכן לעבור בדיקת פוליגרף כדי להזים את החשדות נגדם.