נדחתה עתירה נגד זכיית שיכון ובינוי במכרז להקמת קמפוס המשטרה

בית המשפט דחה את עתירתן של מנרב ואלקטרה וקבע כי אין הצדקה להורות על ביטול הזכייה של שיכון ובינוי וחברת ‏G4S‏ במכרז, שהיקפו 1.8 מיליארד שקל

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (ד') את עתירתן של החברות מנרב ואלקטרה נגד החלטת ועדת המכרזים במכרז להקמת קמפוס ההדרכה הארצי של המשטרה, באשר לזכייתה של קבוצת פוליסיטי, המורכבת משיכון ובינוי ומחברת ‏G4S‏.

‏כזכור, בשנה שעברה זכתה הקבוצה המורכבת משיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, ומחברת פתרונות האבטחה ‏G4S‏, במכרז להקמה ולתפעול של מרכז ההדרכה הארצי של המשטרה, בהיקף 1.8 מיליארד שקל.

חברת ק.ל. קמפוס, שמורכבת מאפריקה ישראל ואלביט מערכות, הוכרזה בוועדת המכרזים כזכיין אלטרנטיבי. קבוצת מ.א.ה, המורכבת ממנרב ומאלקטרה, לא זכתה - ועתרה לבית המשפט בבקשה להצהיר כי היא הזוכה במכרז, או לחילופין להורות על החזרת הדיון לוועדת המכרזים.

‏חברת מ.א.ה טענה כי פעם אחר פעם קיבלו ההצעות של פוליסיטי וק.ל. קמפוס את ציון איכות הסף המינימלי, כפי שנקבע בפרק האיכות של המכרז, או ציון גבוה ממנו במעט.

לטענת חברת מ.א.ה, אין זה הגיוני שלגבי ציונים רבים, שמבוססים כל סכימה של תתי-פרמטרים רבים, הן הצעת פוליסיטי והן הצעת ק.ל. קמפוס זכו לציון זהה לציון הסף, או גבוה במעט.

‏כן טענה קבוצת מ.א.ה כי ההצעות דורגו על בסיס משקלים יחסיים נסתרים, שלא פורסמו במכרז ולא נחשפו למציעים. עוד היא טענה כי הציון שניתן לפוליסיטי בפרק מרכז המכר במכרז הוא גבוה מהציון שהגיע לה בפועל, וכי במספר רב של עניינים אין הלימה בין הממצאים המילוליים לבין הציון הסופי שניתן בסופו של דבר.

‏שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים, נעם סולברג, דחה את העתירה וטען כי אין הצדקה להורות על ביטול זכייתה של פוליסטי, שכן בית המשפט אינו משמש ועדת מכרזים עליונה ולא נועד להמיר את שיקול-דעתה של ועדת המכרזים בשיקול-הדעת שלו.