התובעת בתיק הולילנד: לא הכול תלוי בעד המדינה

את הדברים אמרה עו"ד ליאת בן-ארי בתגובה לדברי עו"ד נבות תל-צור, סנגורו של איש העסקים דני דנקנר העומד לדין בפרשה

בתיק פרשת הולילנד קיים עד מדינה, אך לא הכול תלוי בו; יש אינספור ראיות בתיק, מסמכים תומכים וגירסאות אינסופיות של הנאשמים - כך הגיבה היום (ה') התובעת בתיק הולילנד, עו"ד ליאת בן-ארי, לדברי עו"ד נבות תל-צור, סנגורו של איש העסקים דני דנקנר, העומד לדין בפרשה, שטען כי גורלו של המשפט כולו תלוי במהימנות עד המדינה בתיק.

חילופי הדברים בין עו"ד תל-צור לבין התובעת עלו במהלך דיון מחודש שערכה היום נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר, בשאלה האם משפטם של נאשמי פרשת הולילנד, בהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יישמע בפני שופט יחיד או בפני הרכב של 3 שופטים.

בשבוע שעבר דחתה ברלינר את בקשת המדינה כי המשפט יערך בפני הרכב של 3 שופטים וקבעה כי הוא יישמע בפני שופט יחיד, אך בהמשך הגישה המדינה לברלינר בקשה לעיון מחודש בהחלטתה, והשופטת החליטה להיעתר לה וזימנה את עורכי הדין של הנאשמים ואת נציגי התביעה כדי לשמוע את טיעוניהם בעל-פה.

את בקשתה כי המשפט בפרשת הולילנד יתקיים בפני הרכב של 3 שופטים ולא בפני שופט יחיד, מבססת המדינה על שני טיעונים עיקריים. הראשון - שכתב האישום מגולל מסכת מסועפת, מורכבת וחסרת תקדים של קשרים מושחתים ואסורים בין יזמים ונותני השוחד לבין עובדי ציבור.

בהתייחסה לטיעון זה, כתבה בשבוע שעבר ברלינר כי "בזאת התיק אינו שונה מתיקים רבים אחרים, המתבררים בכל הערכאות, כאשר רובם המכריע מתבררים בפני שופט יחיד. זכויות הנאשמים אינן נפגעות מניהול הדיון בפני דן יחיד".

הנימוק השני של הפרקליטות להרחבת הרכב השופטים היה כי לכתב האישום ולהכרעות בו עשויות להיות השלכות ציבוריות ומשפטיות מרחיקות לכת.

בדיון היום נכחו מרבית סנגוריהם של 16 הנאשמים בתיק, בהם עו"ד נבות תל-צור, המייצג כאמור את דני דנקנר; עו"ד איתן מעוז, המייצג את יזם פרויקט הולילנד, אביגדור קלנר; עו"ד ד"ר קנת מן, המייצג את מהנדס עיריית ירושלים בעבר, אורי שטרית; ועו"ד אירית באומהורן, המייצגת את אליעזר שמחיוף, סגן ראש עיריית ירושלים, שהושעה באחרונה מתפקידו.

החלטתה הסופית של השופטת בנוגע למותב שישב בתיק הולילנד תתקבל ביום שלישי הקרוב (31 בפברואר).

כתב האישום בפרשת הולילנד כולל בנוסף לאולמרט ודנקנר שורת נאשמים, בהם ראש לשכתו של אולמרט לשעבר, שולה זקן; ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי; בכירים בעירייה ויזמי פרויקטים.

כתב האישום עוסק ב-3 פרשות - פרשת הולילנד, קרקעות חברת תעשיות מלח וחברת הזרע - שעניינן קידום פרויקטים של נדל"ן שונים בארץ, תוך מתן שוחד מהיזמים לעובדי ולנבחרי ציבור.