שר האוצר הצרפתי: להגדיל את קרן הסיוע

שרי האוצר של אירופה הסכימו שאין מקום להנפקת יורובונדס כל עוד אין חיזוק מוסדי אין כללים פיסקאלים ברורים ואין התקדמות לקראת מדיניות פיסקאלית מתואמת

שרי האוצר של אירופה הסכימו שאין מקום להנפקת יורובונדס כל עוד אין חיזוק מוסדי אין כללים פיסקאלים ברורים ואין התקדמות לקראת מדיניות פיסקאלית מתואמת. כך עולה מפאנל בדאבוס שעסק במשבר.

שרי האוצר של גרמניה צרפת וספרד הסכימו שאין מקום להרחבה פיסקאלית ולהגדלת הגרעון. עם זאת, שר האוצר של צרפת פרנסואה בארון קרא להגדיל את קרן ההצלה שכן לדבריו "ככל שאתה מגדיל את הקרן אתה מקטין את הסיכויים להשתמש בה". זאת בניגוד לעמדת גרמניה.

שר האוצר של ספרד לאויס גינדאדוס הסביר כי תמריצים פיסקאלים לא בהכרח מביאים לצמיחה. בספרד, הוא הסביר, הממשלה הקודמת הגדילה את הגרעון מ-2% עודף לגרעון של 11% ובאותן שנים זינקה האבטלה ל-23%.

כמו כן הסכימו השרים כי יש צורך דחוף להצע רפורמות מבניות, לרבות בשוק העבודה, כדי לעודד צמיחה ותעסוקה. שר האוצר הגרמני הסביר זאת ואמר כי אסור לעשות בטווח הקצר מהלכים שיזיקו בטווח הארוך. בכך חיזק את תמיכתו למדיניות הצנע שמובילה גרמניה.

שר האוצר הגרמני, קלאוס שוואבל, התייחס למצב היווני ואמר כי "ייון חייבת להפחית את החוב. נקודה. אנו בכוון הנכון והמטרה היא להגיע ל-2020 עם פחות מ-120% חוב-תוצר. כמוכן, הם חייבים לקיים את מה שהם הבטיחו. כי אכן יש התחייבות מצד יוון מול כולנו. אז עכשיו הגיעה הזמן לקיים, אחרת, אין אמון ואין שום תוכנית או קרן הצלה שתצליח", הוא הדגיש. שוואבל יצא נגד ההערכות לפיהן יוון תכריז בקרוב על חדלות פירעון.