המתלוננת נגד נתן אשל: "לא רוצה לסיים כמו המתלוננות נגד קצב"

ר', עובדת משרד רה"מ שעפ"י החשד הוטרדה ע"י נתן אשל, עומדת בסירובה להעיד בפני נציבות שירות המדינה ■ עורכי דינה רומזים כי אם תאולץ להעיד, תעתור לבג"ץ

ר', עובדת משרד ראש הממשלה, שעל-פי החשד הוטרדה על-ידי נתן אשל, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, עומדת בסירובה למסור עדות בפני חוקרי נציבות שירות המדינה.

זאת, לאחר שבישיבה שכונסה אתמול (א') בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, הוחלט להעביר את הבדיקה למסלול של חקירה משמעתית רשמית שתנוהל על-ידי הנציבות. אשל עצמו הודיע על יציאה לחופשה בת 10 ימים.

במכתב נוסף ששיגרו אמש עורכי דינה של ר', ד"ר הראל ארנון ויצחק בם, ליועץ המשפטי, הם כתבו כי "צר לנו שהחלטת לא לכבד את רצונה של מרשתנו להימנע ממסירת עדות בנציבות שירות המדינה. אנו שבים על עמדתנו כי בנסיבות דנן, הניסיון לכפות על מרשתנו להתייצב למתן עדות מהווה פגיעה מצערת ומיותרת בפרטיותה. מרשתנו מבקשת להבהיר בשנית כי היא עומדת בסירובה למסור עדות בנציבות שירות המדינה". במכתב אף כלולה רמיזה כי אם תאולץ להעיד, תשקול ר' לעתור לבג"ץ בעניין זה.

מכתבם הנוסף של עורכי הדין של ר' בא בעקבות מכתב שהועבר אליהם אתמול מלשכתו של וינשטיין. "מרשתכם הוזמנה לפני מספר ימים למסירת עדותה בנציבות שירות המדינה, במסגרת החקירה המתנהלת בעקבות חשדות שהתעוררו בנוגע להתנהלותו של נתן אשל. מאחר שמרשתכם הינה עובדת מדינה, עליה להתייצב כמקובל בפני חוקרי נציבות שירות המדינה הפועלים כדין, בהתאם לסמכותם. בהתייצבות זאת אין כדי לפגוע לא בפרטיותה ולא בכבודה ובזכויות היסוד שלה".

בדיון שהתקיים אתמול אצל היועץ, הוחלט להורות לנציבות שירות המדינה לפתוח בחקירה משמעתית פורמלית נגד אשל, במקום הליך הבדיקה שננקט עד עתה. "לאור תמונת החשדות, העדויות והראיות שנאספו עד כה על-די הנציבות", נמסר ממשרד המשפטים, "חלקן במהלך הימים האחרונים ממש, יש לבצע חקירה מלאה על-ידי אגף החקירות של נציבות שירות המדינה, וראש אגף החקירות הונחה להמשיך להזמין ולתשאל את כלל הגורמים הרלוונטיים והנדרשים לעניין".

בישיבה הוחלט שלא להעביר את החקירה לידי משטרת ישראל, "מכיוון שחשדות מעין אלה, כפי שהתבררו עד כה, נחקרים ככלל בנציבות שירות המדינה. אין עילה או הצדקה לסטות במקרה זה מהנורמות המקובלות". לדברי משרד המשפטים, בבדיקת הנציבות התגלה בימים האחרונים "מידע חדש ומשמעותי".

נציין כי העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר (ב') כי ר' אמרה לחבריה כי היא אינה ששה להתלונן נגד אשל, מתוך חשש שפגיעה באיש החזק בלשכת ראש הממשלה תוביל לפגיעה חמורה בה ובעתידה.

בשיחות עם גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרה ר' כי "נתן איש חזק, יש לו קשרים רבים, והוא ידאג לסגור בפניי את כל הדלתות". בהמשך הוסיפה ר': "אני לא אעיד. ראיתי מה קרה למתלוננות נגד משה קצב, מי רוצה להעסיק אותן היום?".