פעילי חרם הקוטג': "שמחון כשל בתפקידו להגן על הצרכנים"

הפעילים ניגשו לשמחון בכנס רשות ההגבלים והעניקו לו שעון מעורר עם הכיתוב: "שמחון: 'נרדמנו בשמירה!', בינתיים האזרחים משלמים ביוקר. מתי תתעוררו?"

פעילי תנועת "מחאת הקוטג", המוחים כנגד יוקר המחיה, הגיעו היום (ב') לכנס השנתי של רשות ההגבלים העסקיים שהתקיים במלון "דן פנורמה" בתל-אביב, בהשתתפות השר שלום שמחון.

בסיום דברי הפתיחה של השר ניגשו אליו הפעילים והעניקו לו "מתנה" - שעון מעורר גדול עם הכיתוב "השר שמחון: 'נרדמנו בשמירה!', בינתיים אזרחי ישראל משלמים על זה ביוקר. מתי תתעוררו???".

ה"מתנה" נועדה להביע את מחאת הפעילים על המצב אותו תיאר השר בשבוע שעבר על הירדמותם בשמירה של רשויות המדינה בטיפול ביוקר המחיה ועל הציפיה של ציבור אזרחי ישראל להתעוררותם.

בדבריו בכנס התייחס שמחון למחאה החברתית, ואמר, בין היתר, כי "מחירם של מוצרים, גם אם יתייקרו בשקלים בודדים, ישפיע על סל הקניות של רבים, והודות למחאה החברתית גברה המודעות, עד כדי השפעה על החברות הגדולות בשוק".

לדברי פעילי המחאה הצרכנית, "השר שמחון מודה כי אין רגולציה אמיתית בתחום המזון. משרדו כשל בתפקידו להגן על ציבור הצרכנים, ובעקבות כישלונו אנו משלמים עשרות אחוזים יותר על מוצרי המזון. מישהו אמור לשלם על כך את המחיר ולא רק הצרכנים".

פעילי המחאה מציינים עוד כי "אם מסמך המלצות המומחים שגיבשו לתיקון כשלי שוק המזון ייושם במלואו, על-ידי ועדת קדמי להורדת מחירים, מחירי המזון יפחתו משמעותית - דבר שיקל על מאות אלפי בתי-אב בישראל להתקיים בכבוד".