תנובה תשיק מוצרים חדשים כדי למנוע זליגת לקוחות למעדנייה

ק"ג גבינת "עמק" במעדנייה עולה 44 שקל, לעומת כ-68 שקל לק"ג "עמק" במדף ■ כעת משיקה תנובה גבינת "עמק" פרוסה במדף שתשקף מחיר של 53 שקל לק"ג

קבוצת תנובה מנסה לעצור את נדידת צרכני הגבינה הצהובה מהמדף למעדנייה, ומשיקה מספר פתרונות ביניים במחיר לצרכן. כחלק מכך משיקה הקבוצה גבינת צהובה "עמק" באריזה חדשה, סדרת גבינות לבנות בטעמים, גבינה לבנה דלת לקטוז ויוגורט חדש במחיר מוזל.

"כל מהלך שיושק בתנובה ייבחן וייבדק תחת פריזמת הערך שהוא מייצר לצרכן, לצד מחיר אטרקטיבי", אומרת ענת גרוס-שון, סמנכ"לית השיווק בתשלובת החלב של תנובה.

מתחילת חרם הקוטג', שיעור מכר הגבינה הצהובה במעדנייה הלך ועלה, והוא מהווה היום 70% מכלל מכר הגבינות הצהובות, העומד על 870 מיליון שקל בשנה. על פניו, הסיבה העיקרית לכך היא פער המחירים בין הגבינה הצהובה הנמכרת במדף לעומת הגבינה הצהובה הנמכרת במעדנייה: 44 שקל לק"ג לגבינת "עמק" במעדנייה לעומת כ-68 שקל לק"ג של אותה גבינה במדף - פער של 55%.

תנובה מחזיקה בנתח כספי של 90% מקטגוריית הגבינות הצהובות, ולכן היא הנפגעת העיקרית מהמעבר למעדנייה. כעת משיקים בתנובה מוצר אמצע, גבינת "עמק" פרוסה במדף, שתשקף מחיר של 53 שקל לק"ג - 20% יותר ממחיר הגבינה במעדנייה. המוצר החדש כולל אריזה פשוטה, ואין הפרדה בין פרוסות הגבינה באמצעות נייר.

בתנובה סבורים כי הנוחות שהמוצר יציע,תמשוך חזרה קונים מהמעדנייה למדף. מדובר בגבינת "עמק" 28% שומן, כאשר בתנובה לא מציעים פתרון דומה לגבינת "עמק" 9% שומן, שמחירה במדף גבוה אף יותר.

באחרונה הרחיבה תנובה את הגבינה הלבנה עם הזיתים לסדרה הכוללת גבינה לבנה עם בצל וגבינה לבנה עם תבליני גינה. בהמשך היא תשיק גבינה עם עירית וגבינה עם פלפלים.

מחיר אריזת 250 גרם יהיה זהה למחיר הגבינה הלבנה ללא התוספות, וזאת כחלק מההבנה בתנובה שהחברה לא תוכל לדרוש מהצרכן פרמיה עבור הסדרה החדשה, אך גם מתוך רצון לחזק את כוחה של תנובה בקטגוריה.

מכר הגבינות הלבנות עמד בשנת 2011 על 596 מיליון שקל, כאשר נתח השוק הכספי של תנובה ירד מ-60% בשנת 2010 ל-58.1% בשנת 2011.

במהלך נוסף תנסה תנובה לתת מענה לקטגוריית היוגורט, קטגוריה המאופיינת ברמת מחירים גבוהה שלא ירדה למרות המחאה החברתית. תנובה משיקה יוגורט 200 גרם תחת המותג תנובה, הדומה במרקם ליוגורט יופלה לבן. בנוסף, היא מכנסת תחת אותו מותג שני מוצרי יוגורט אחרים של החברה: יוגורט תנובה ודנובה.

3 המוצרים יוצעו במחיר של 2.8 שקלים לצרכן, לעומת מחיר של כ-3.5 שקלים לגביע יוגורט של יופלה או דנונה.

בנוסף, תנובה משיקה גבינה לבנה דלת לקטוז במחיר מומלץ של 7 שקלים, שמנת במארז עם פקק ומארז חדש לגבינת "עמק".