לא רק בקונסולות: הקינקט מגיע למחשבים האישיים

הקינקט היא מצלמת תנועה, המזהה את האנשים הנמצאים מולה בחדר ומאפשרת להפעיל משחקים באמצעות תנועה או קול ■ דל משיקה דגם קומפקטי ומעוצב

גיימרים רבים מעדיפים לקבל את מנת המשחקים היומית או השבועית שלהם בקונסולה של סוני, מיקרוסופט או נינטנדו בסלון, אולם חידוש מעניין ינסה לשמור על האטרקטיביות של הפי.סי. מיקרוסופט מתכננת להשיק גרסה ייעודית של הקינקט למחשבים אישיים ב-1 לפברואר.

הקינקט היא מצלמת תנועה, המזהה את האנשים הנמצאים מולה בחדר ומאפשרת להפעיל משחקים באמצעות תנועה או קול. המערכת יודעת לזהות מי האדם המדבר והיא מאפשרת לשחק במשחקים ללא שום אביזר חיצוני. כך, במשחק מכוניות השחקן יחזיק את הידיים באוויר, כאילו הוא מחזיק הגה, ובמשחק כדורגל ניתן יהיה לבעוט באוויר עם הרגליים כדי לתפעל את הכדור הווירטואלי.

הקינקט זכה להצלחה גדולה מאוד בקונסולות המשחקים של מיקרוסופט - אקס בוקס 360, עם מכירות של 18 מיליון יחידות, מאז הושק לפני יותר משנה.

הגעתו הרשמית של הקינקט למחשבים האישים ל-12 מדינות בעולם (כמו ארה"ב, אוסטרליה, צרפת וקנדה), תפתח לראשונה את שוק משחקי התנועה בעולם של מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט. משחקי התנועה זכו להצלחה רבה, והסבתם עכשיו למחשבים מעוררת עניין רב. אין עדיין תאריך מתוכנן להגעה לישראל ולא ידוע אם המוצר הזה יגיע לארץ באופן רשמי, כי האקס בוקס לא נמכר בארץ על ידי יבואן רשמי.

העלות צפויה לעמוד על 250 דולר.

עוד מחשב לגיימרים: דל משיקה דגם קומפקטי ומעוצב

לחברות המחשבים יש סדרות מוצרים המיועדות רק לחובבי משחקים, כאשר המחירים בדרך-כלל גבוהים מאוד. במהלך פברואר תשיק Dell בארץ את דגם X51 השייך למותג הגיימרים שלה - Alienware.

ייחודו של X51 הוא עיצובו הקומפקטי, המזכיר יותר קונסולת משחקים מאשר מחשב נייח. ממדיו הקטנים מאפשר להציב אותו במקום יותר מרכזי בחדר, במקום עמוק מתחת לשולחן העבודה.

למארז גימור מאט שחור עם אלמנטים בכרום כהה, ושלושה אזורי תאורה הניתנים להתאמה ונשלטים על-ידי תוכנה. העיצוב הפנימי כולל לוח אם שיאפשר ללקוחות לשדרג בעצמם, בשלב מאוחר יותר, את הכוננים, הכרטיס הגרפי והזיכרון ,במטרה לשמור על רלוונטיות לאורך זמן.

ה-X51 מגיע בקונפיגורציה הבסיסית של עם מעבד כפול ליבה i3 של אינטל, אבל ניתן לשדרג אותו למעבד מרובע ליבה מסוג i7. יש לו כרטיס גרפי NVIDIA GeForce GT או אופציה לכרטיס גרפי GTX שני שקעי USB 3.0, מערכת שמע 7.1 וזיכרון גרפי GDDR5 וכונן קשיח 1 טרה בייט.

מחירו ההתחלתי של המחשב עומד על 5,300 שקל.