בכיר באיחוד האירופי: יוון זקוקה ל-15 מיליארד אירו נוספים

המפקחים הבינלאומיים העוקבים אחר החוב של יוון גילו כי יוון זקוקה לעוד 15 מיליארד אירו בנוסף לחבילת החילוץ שהובטחה לה העומדת על 130 מיליארד אירו

יוון תזדקק ל-15 מיליארד אירו (20 מיליארד דולר) כסיוע, זאת בנוסף לחבילת החילוץ שכבר הובטחה ליוון - העומדת על 130 מיליארד אירו ובנוסף להקלה בהיקף של 100 מיליארד אירו שקיבלה יוון מהסקטור הפרטי, כך אמר היום (ה') גורם בכיר באיחוד האירופי.

עוד אמר אותו גורם רשמי כי הנציבות האירופית כבר הודיעה ל-17 מדינות גוש האירו על 15 מיליארד האירו החסרים וציין כי אפשר למלא את הפער ע"י סיוע רחב יותר מצד מדינות גוש האריו או ע"י סיוע מצד הבנקים המרכזיים באירופה - כך לדברי אותו מקור שבחר להישאר בעילום שם.

יוון נמצאת בליבו של משבר החוב האירופי מאז שנחשף החוב הענק של המדינה ב-2009 שהיה גדול יותר מהערכות המוקדמות. ההסכם של יוון עם המגזר הפרטי חייב להיחתם עד סוף השבוע לפני המועד בו יוון תיאלץ לשלם את חובה למחזיקי האג"ח העומד על 14.5 מיליארד אירו ב-20 במארס.

על פי הדיווח היום, מומחים במשרדי האוצר באירופה ייבחנו את פרטי ההסכם בין המדינה למגזר הפרטי של הנושים וככל הנראה ידונו המומחים גם בפער של 15 מיליארד אירו ובאפשרויות לסגור את הפער.