שמולי על הדיור המוזל: "אטיאס חשב שאנו מטומטמים"

יו"ר התאחדות הסטודנטים וממנהיגי המחאה החברתית, במסגרת "שישי אסטרטגי" בקתדרה בהרצליה: "יש פה מכירת חיסול של מעמד הביניים בישראל, חד-משמעית"

"אני לא יודע מה פגע בנו יותר השבוע: העובדה ששר השיכון שכבר מזמן שכח שהוא שר השיכון של כלל החברה ולא של חלקים נבחרים ממנה, העובדה שהוא חשב שזו תכנית שהוא חשב שטובה לחברה הישראלית, או העובדה שהוא באמת שכח שהוא מייצג את כלל החברה, או שהוא באמת חשב שזו תוכנית ראויה והולמת ומתאימה וטובה לחברה הישראלית, או העובדה שהוא חשב שאנחנו כל כך מטומטמים שלא נעלה על כל הטריקים האלה", כך אמר היום (ו') איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים וממנהיגי המחאה החברתית, במסגרת "שישי אסטרטגי" בקתדרה בהרצליה.

"בעיני יש קו מאד ברור בין הכוונה להאריך את חוק טל, לבין מה שהיה השבוע בדיור לבין זה שפתאום לא נותנים לחיילים שלנו לעלות על הרכבת מטעמי תקציב, שאף אחד לא יספר סיפורים על בטיחות", דברי שמולי.

"יש פה מכירת חיסול של מעמד הביניים בישראל. חד משמעית. וראש ממשלה שפעם אחר פעם שם את התביעות של השותפים הטבעיים על פני הרצונות והצרכים של האזרחים שותף מלא במכירת החיסול הזאת. השבוע נחצה פה איזה קו של ציניות לשמה בנסיון לעבוד עלינו האזרחים".

שמולי הוסיף כי "בסוף האתגר הגדול ביותר של תנועת המחאה הוא להשפיע על מערכת הבחירות הבאה. כך שבפעם הבאה שהבוחר הישראלי יילך לקלפי קודם כל שיילך כי הוא לא הולך ויכניס גם את השיקול החברתי כלכלי ולא רק את השיקול הבטחוני. היכולת שלנו לכפות על המפלגות הקיימות ועל אלה שעומדות לקום, סדר יום אחר, חברתי-כלכלי - זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות לקראת מערכת הבחירות הקרובה".