ישראכרט - המותג המושקע ביותר בינואר עם כ-6.9 מיליון שקל

החודש הראשון של 2012 מראה על שינוי מגמה בפרסום: חלק מהמותגים מנצלים את התקופה דווקא להעלאת הווליום הפרסומי

בשנת 2011 לא היתה זו ישראל שמתייבשת, היתה זו כל שרשרת המזון שהתפרנסה מפרסום. ועתה, חודש ראשון בשנת 2012 הסתיים, וזה הזמן להציץ ולנסות להבין את מגמות הפרסום העולות מתוכו לשנה הקרובה.

נביט בטלוויזיה, מלכת הפרסום: הרייטינג פורח, בזה אין ספק: "האח הגדול" שובר את השיאים של עצמו, "The Voice" מגדיר מחדש את ז'אנר הריאליטי המוזיקלי, ו"ארץ נהדרת" ממשיכה לספק את סחורת הרייטינג הנדרשת.

הטלוויזיה הופכת להיות חזות הכול, ומתוך המולת ביצועי הרייטינג חסרי התקדים, כבר לא מדברים על ערוץ 10 שקיבל לאחרונה מסכת חמצן עם תו תקן ממשלתי לעוד שנה.

ועדיין, למרות הכול, האידיליה אינה מושלמת, שכן ישנה ירידה של 15% בזמן האוויר שנמכר, מה שאומר שאולי סחורת הרייטינג שווה יותר ועולה יותר - אבל היא נמכרת פחות.

הצצה בטבלת 5 המותגים המושקעים בינואר נותנת קריאת כיוון לחלק מהמלחמות השיווקיות של 2012.

ישראכרט במקום הראשון עם סמנכ"ל שיווק טרי ומשרד פרסום חדש, שלהוטים להוכיח את עצמם ולהעיר את הענק המנומנם באמצעות שיטת מסלולים חדשה ושפה פרסומית עדכנית ואחידה.

סופר-פארם, הממוקמת במקום השני מתחילת השנה, לא נכנסה לשום בונקר פרסומי בעקבות המחאה, אלא עלתה להתקפה בגדול וממשיכה לפרסם בווליום מחריש אוזניים.

yes והוט מוכיחות כי עדיין יש קטגוריות תחרותיות, ואם תרצו זהו הקרב של הטריפל מול סדרות האיכות הבינלאומיות.

אורנג', שסוגרת את החמישייה, מזכירה לנו כי למרות התספורת שעשתה קטגוריית הסלולר כולה לתקציבי הפרסום שלה, השנה נכנסות לתמונה חברות חדשות ורעבות, וסביר להניח כי גם תחום הסלולר יפגין דופק פרסומי מרשים יותר מבשנים קודמות.

הדי המחאה שהכניסו את חברות המזון ורשתות השיווק לבונקר נמוגים לאיטם, והשאלה הגדולה היא מתי תהיה חזרה מלאה לשגרה.

המותגים המושקעים 31 ינואר
 המותגים המושקעים 31 ינואר

* הנתונים בשקלים.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.