פסימיות ביוון: השיחות לגבי הרפורמות הסתיימו ללא תוצאות

(עדכון) - השיחות בין מנהיגי יוון לגבי רפורמות מרחיקות לכת, לא נשאו פרי והם ייתחדשו מחר (ב') ■ מוקדם יותר הצהיר שר האוצר היווני כי "זהו רגע קריטי עבור יוון ועבור אירופה כולה"

השיחות בין מנהיגי המפלגות היווניות שהחלו מוקדם יותר הערב (א'), הסתיימו ללא תוצאות ממשיות, והם צפויים לחדש את השיחות כבר מחר, זאת לאחר שנציגי ה"טרויקה" המאוכזבים הציבו להם אולטימטום לפיו הם יהיו חייבים לאשר את הרפורמות עד יום ב', כדי לקבל את חבילת הסיוע. יחד עם זאת, נציגי המפלגות הביעו את נכונותם לבצע קיצוצים כואבים בהיקף של כ-1.5% מהתמ"ג של יוון.

כאמור, מנהיגי יוון החלו את פגישתם היום, במסגרתה הם צפויים לדון ואף לאשר את הרפורמות מרחיקות הלכת שהציבו לה כתנאי מנהיגי האיחוד, זאת כדי שתוכל לקבל את חבילת החילוץ שהובטחה לה, ולהימנע מחדלות פרעון. מנהיגי מפלגות הסוציאליסטים, השמרנים והדמוקרטים, התכנסו היום במעונו של ראש הממשלה לוקאס פפדמוס כדי לדון במרכיבי הרפורמות הכואבות ובמאמצים שאליהם יידרשו כולם כדי להביא לאישורן.

מוקדם יותר נפגשו עם פפדמוס נציגים מהאיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית, והבנק המרכזי האירופי, הידועים יותר בכינויים ה"טריוקה" והפעילו לחצים נוספים על פפדמוס כדי שיעמוד בשני התנאים שהוצבו ליוון - הסכם על מחזיקי האג"ח לגבי היקף התספורת שהם יידרשו אליה וביצוע של רפורמות מרחיקות לכת בכל תחומי הכלכלהשל המדינה, זאת כדי שתוכל לקבל את חבילת החילוץ שהובטחה לה.

בתוך כך, מנהיגי אירופה קיוו כי עוד היום בערב יוון תגבש את ההסכם עם בעלי האג"ח במגזר הפרטי במטרה לעמוד בדרישות האיחוד האירופי וקרן המטבע ולקבל את חבילת החילוץ לה זקוקה המדינה חבולת החובות. חבילת חילוץ העומדת על 130 מיליארד אירו.

"זהו רגע קריטי", אמר שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס. "היעד לחתימת ההסכם חייב להיות יום ראשון בערב", הדגיש.

יוון צפויה לשלם למחזיקי האג"ח שלה במגזר הפרטי כ-14.4 מיליארד אירו (19 מיליארד דולר) ב-20 למארס. יוון לא יכולה להרשות לעצמה לפספס את חבילת החילוץ והכל תלוי כעת בהתקדמות המגעים עם הנושים במגזר הפרטי.

" יוון חייבת להבטיח לעצמה את חבילת החילוץ לאחר שמנהיגי המדינות הודיעו כי הן מוכנות לנטוש את יוון אם לא תהיה הוכחה לכך שהיא מסוגלת לבצע וייתורים כואבים", אמר שר האוצר של יוון. "אנו על הקצה, הגיע הרגע הקריטי", אמר.