קבוצת הרכישה ברוטשילד 30: מאיימים לחלט את הערבויות

החברה המבצעת דוחה את הטענות על אי-עמידה בהסכם ותובעת: "הדיירים נהגו בחוסר מקצועיות"

חברי קבוצת הרכישה בפרויקט רוטשילד 30 בתל אביב דורשים מאלקטרה בנייה למסור את הבניין לידיהם באופן מיידי. הסכם הביצוע נחתם ב-2008 בהיקף כספי של כ-69 מיליון שקל, ולפיו התחייבה החברה להשלים את הבנייה בתוך 27 חודשים, כלומר שהדירות היו צריכות להימסר לכל המאוחר בספטמבר 2010.

חברי קבוצת הרכישה דורשים מהחברה לצאת מהפרויקט ולהעביר אותו לידיהם. "בשל ההפרה היסודית והנמשכת עליה התריע המזמין כבר פעמים רבות בעבר, בכוונת המזמין לחלט את הערבות הבנקאית שניתנה לו על-ידי החברה כבטוחה. הערבות תחולט 14 יום מהיום".

לדברי נציג הדיירים בפרויקט, עו"ד חגי שמואלי, "ניהול הבנייה נעשה בחוסר מקצועיות. חודשים ארוכים לא הייתה התקדמות בפרויקט. קצב הביצוע היה איטי ולא רציף".

שמואלי הוסיף כי אלקטרה "החליטה באופן ציני להקדים מכה לתרופה, והגישה תביעה נגד הדיירים, בה היא תובעת מהם פיצוי של מיליוני שקלים על האיחור במסירה. נדרשת כמובן עזות מצח לא מעטה מקבלן הנמצא באיחור כה משמעותי, לטעון טענה כזאת".

מאלקטרה נמסר: "אלקטרה בנייה דוחה על הסף את הטענות. מדובר בקבוצת רכישה שהתנהלותה שונה מהתנהלות קבוצות רכישה רבות איתן עבדה אלקטרה בנייה, וזאת בשל חוסר המקצועיות של מארגניה. אלקטרה בנייה בונה ומוסרת בכל שנה מאות יח"ד, גם לקבוצות רכישה, תוך שביעות רצון של מארגני הקבוצה ורוכשי הדירות כאחד".

על התביעה נגד הדיירים אומרים באלקטרה כי נאלצה להגיש תביעה בסכום של 32 מיליון שקל, בטענה כי "השלימה את ביצוע רוב העבודות תוך קבלת טופס 4. היא מבקשת להתחיל למסור את יחידות הדיור במקביל להבטחת התמורה המגיעה לה".