רדיו קול ברמה עולה להתקפה: "שמים סוף לכפייה החילונית"

בעקבות דיון שהתקיים בשבוע שעבר בכנסת בסוגיית חוקיות הדרת הנשים בתחנה, יוצאת התחנה בקמפיין תחת הכותרת: "שמים סוף לכפייה החילונית ברדיו החרדי"

תחנת הרדיו קול ברמה מתקיפה בחזרה. בעקבות דיון שהתקיים ביום רביעי בכנסת בהשתתפות השרה לימור לבנת, שעסק בסוגיית חוקיותה של הדרת הנשים בתחנה, יוצאת התחנה בקמפיין תחת הכותרת: "שמים סוף לכפייה החילונית ברדיו החרדי".

במסגרת החלטה של מועצת הרשות השנייה, קול ברמה מאפשרת לנשים לעלות לשידור מדי יום בין השעה 7:00 ל-8:00 בבוקר. זאת, בעקבות פשרה שהושגה לאחר שהנהלת התחנה החליטה לא לאפשר לנשים לעלות לשידור בכלל.

ואולם, במהלך הדיון שהתקיים בשבוע שעבר בכנסת טענה לבנת כי יש צורך דחוף לבחון את הסוגייה מבחינה משפטית. "כל הסדר שמאפשר לתחנת רדיו המשתמשת במשאב ציבורי להחרים נשים, ולא מאפשרת להן להתבטא באופן חופשי, הוא הסדר שערורייתי. על משרד המשפטים לבחון את חוקיות ההסדר שהגיעה אליו הרשות השנייה עם תחנת הרדיו", אמרה לבנת בדיון. יצוין כי נציגי התחנה המזוהה עם ש"ס לא התייצבו לדיון.

לטענת קול ברמה, זמן קצר לאחר שנודע למאזיניה כי משרד המשפטים יבחן את חוקיות ההסדר אליו הגיעה עם הרשות השנייה, הוצפו משרדי התחנה "בפניות רבות של מאזינים ומאזינות שהביעו את מחאתם על הכפייה וההתערבות הבוטה של גורמים במגזר החילוני באורח חייו של המגזר החרדי".

בתחנה ציינו גם כי באחת הפניות נכתב כי אם יוחלט כי תחנת הרדיו תיאלץ להשמיע קול אישה ברדיו, הם יפסיקו להאזין לשידוריה. עקב כך, במהדורה המרכזית בהגשת אבי מימרן, מנהל התוכניות של התחנה, הועלו נשים לשידור, שהביעו את דעתן וציינו כי הן אינן רוצות לעלות לשידור, וכי מבחינתן זהו צעד חד-פעמי להבעת מחאה.

לאור ההתפתחויות, תקיים היום (ב') תחנת קול ברמה יום שידורים מיוחד, במסגרתו יעלו מאזינים, רבנים ואנשי ציבור שיוכלו להביע את עמדתם בנושא.

במקביל לשידור המיוחד פותחת התחנה קו טלפון ייעודי, אליו יוכלו להתקשר מאזינים ומאזינות ולהצטרף לעצומת מחאה בכפיהי החילונית המופעלת על התחנה ולתמוך במאבקה.

לדברי גורמים בתחנה, "הדיון כבר מזמן ירד מהפסים המקצועיים והפך לפוליטי גרידא. בניגוד לקווי האוטובוס הציבוריים או למדרכות הולכי הרגל, כאן מדובר במשאב ייעודי למגזר החרדי, ואלה שלא מעוניינים להאזין יכולים לעבור לעוד כ-18 תחנות אזוריות אחרות בישראל".

לטענת הגורמים, "חלק גדול מארגוני הנשים שתוקפים אותנו כעת הגישו נגדנו בג"ץ עם הקמת התחנה מתוך רצון מוצהר לצאת כנגד תחנה חרדית, זאת טרם תחילת השידורים, כך שלא טובת הנשים החרדיות לנגד עיניהם".

מועצת הרשות השנייה מסרה בתגובה: "תחנת הרדיו קול ברמה זומנה להציג את עמדתה בפני המועצה ביום חמישי (9.2.12) בעניין מינוי מנכ"ל חדש לתחנה וכן המשך שילוב והשמעת נשים בתוכניות ובשידורים. כל זאת בהתאם להחלטת המועצה וועדת הרדיו על הליך מדורג בנושא זה שהחל בשנת 2011. כל טענות התחנה וכן עמדות חברי המועצה יישמעו בדיון".