עלות השכר של בעלי ר.ה טכנולוגיות: כ-10 מיליון ש' בשנה

דחייה נוספת באסיפה הכללית לאישור תנאי העסקתם של יעקב רוזנברג וגדליה המרמן, שמשכו שכר בעלות של 32 מיליון שקל בשנים 2008-2010

תיקון 16 לחוק החברות, הדורש רוב של לפחות 50% מבעלי מניות המיעוט לאישור שכרם של בעלי שליטה, גרם מאז נכנס לתוקפו בשלהי 2011 לכאבי ראש עזים אצל מרבית הבעלים, המכהנים בתפקידי ניהול בכירים בחברות הציבוריות שבשליטתם. כך, בחברת האלקטרוניקה ר.ה טכנולוגיות נדחתה כבר מספר פעמים אסיפת בעלי המניות לאישור שכרם של צמד בעלי השליטה, יעקב רוזנברג וגדליה המרמן. אתמול שוב דיווחה החברה על דחיית האסיפה, שבמקור נקבעה לחודש אוקטובר ואמורה הייתה להתקיים מחר.

דירקטוריון ר.ה טכנולוגיות כבר אישר את תנאי העסקתו של הצמד - רוזנברג כיו"ר והמרמן כמנכ"ל, וכן את תנאי העסקת רעייתו ובנו של רוזנברג, שושנה ומורן, כמנכ"לים של חברות-בנות, בעלות שכר מצרפית שנתית של כ-10.5 מיליון שקל; כמחצית הסכום לרוזנברג, וכשליש ממנו להמרמן.

רוזנברג מבקש לאשר לעצמו שכר בעלות שנתית מינימלית של 5.1 מיליון שקל - משכורת חודשית של 251 אלף שקל, רכב בשווי של עד 810 אלף שקל, החזר הוצאות ללא תקרה ותנאים סוציאליים. המרמן, לעומתו, מסתפק בעלות שכר של לפחות כ-3.5 מיליון שקל, עם משכורת חודשית של 135.5 אלף שקל.

עלות השכר כוללת תשלומי שכירות שנתיים מהחברה של כ-1.3 מיליון שקל לכל אחד מצמד בעלי השליטה, עבור שטחים שבבעלותם ובשימוש ר.ה טכנולוגיות; זאת בנוסף לזכאות למענק של בין 1.5%-3% מהרווח הנקי השנתי של החברה, בתלות בתוצאותיה.

כמו כן, בר.ה טכנולוגיות מבקשים לאשר לשושנה רוזנברג, אשתו של יעקב רוזנברג כאמור, שכר שנתי בעלות של 1.4 מיליון שקל, וכן מענק שבין 1%-5% (בתלות בתוצאות החברה-הבת); ולבנם, מורן רוזנברג, שכר בעלות שנתית של כחצי מיליון שקל, ומענק דומה.

רוזנברג והמרמן מחזיקים יחד בכ-78% ממניות ר.ה. טכנולוגיות, וקופות הגמל של אקסלנס נשואה מחזיקות בכ-6% נוספים. יתרת המניות - כ-15%, בידי הציבור.

עלות שכרם המצרפית של רוזנברג והמרמן עמדה ב-2010 על 3.2 מיליון דולר (כ-11 מיליון שקל) בחלקים שווים, ובשנים 2008-2010 היא הגיעה בסך-הכול לכ-9 מיליון דולר (כ-32 מיליון שקל). מאז 2003 מתקרבת עלות השכר הכוללת של השניים ל-60 מיליון שקל.

מרווח להפסד

ר.ה טכנולוגיות עוסקת בייצור והרכבת מערכות אלקטרוניות ומעגלים מודפסים. את תשעת החודשים הראשונים של 2011 היא סיכמה עם עלייה של כ-5% בהיקף המכירות, שהגיע ל-111.4 מיליון דולר, בזכות גיוס לקוחות חדשים והעמקת פעילות עם לקוחות קיימים. למרות זאת, הרווח הגולמי של החברה צנח בגלל שינוי בתמהיל המוצרים והלקוחות, במקביל לירידה במחירים שנבעה מהתחרות בשוק, והיא עברה להפסד תפעולי של 1.1 מיליון דולר.

הוצאות הנהלה וכלליות עלו בתקופה זו בכ-12% ל-5.3 מיליון דולר, בעיקר בשל עלייה בשכרם של בעלי השליטה. בשורה התחתונה היא הציגה הפסד של 6.4 מיליון דולר (לעומת רווח נקי של 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2010), כשהיא רושמת הפסד של 1.2 מיליון דולר מהחזקה משותפת בחברה אמריקנית.

היום נסחרת החברה לפי שווי של כ-80 מיליון שקל, אחרי ירידה של כ-30% בשנה האחרונה.

תנאי השכר המוצעים לאישור בעלי מניות ר.ה טכנולוגיות
 תנאי השכר המוצעים לאישור בעלי מניות ר.ה טכנולוגיות