מורגן סטנלי חותך את ההמלצה למניית טבע ל"נייטרלי"

אנליסט מורגן סטנלי חותך המלצה ומציין: "טבע חשופה לסיכון; מחיר המניה יהיה תלוי בעיקר במשפט הקופקסון" ■ "המניה עלולה לספוג דאונסייד של 5-6 דולר אם טבע באופן מפתיע תפסיד בסוגיית הקופקסון"

ענקית הגנריקה טבע סופגת הורדת המלצה; בשלושת החודשים האחרונים טבע עלתה ב-11% לאחר שסבלה מתנודתיות רבה במשך תשעת החודשים הראשונים של 2011. למרות זאת, פרופיל החברה הביא את דיויד ריזינגר, אנליסט מורגן סטנלי לחתוך המלצה לטבע ל"משקל שוק" לעומת המלצה קודמת של "תשואת יתר".

"שיפור בתחזית החברה, רכישה עצמית בהיקף של 3 מיליארד דולר ומנכ"ל חדש לחברה, דחפו מעלה את המכפיל של טבע, אך למרות זאת אנו רואים איזון בין הסיכוי להצלחה והסיכון שלו חשופה המניה", מציין אנליסט מורגן סטנלי.

בהסבר להורדת ההמלצה מציין ריזינגר כי "מחיר המניה של טבע תלוי במידה רבה בהגנה על הפטנט של תרופת הדגל של טבע - הקופקסון, התרופה המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. אם החברה תזכה במהלך המשפטי המניה עשויה לעלות ב-1-2 דולר נוספים", מציין האנליסט ומעריך כי טבע אכן תזכה במשפט על פטנט הקופקסון.

עם זאת, מציין ריזינגר כי המניה עלולה לספוג דאונסייד של 5-6 דולר אם טבע באופן מפתיע תפסיד במשפט הקופקסון. "המשקיעים עלולים לחשוש כי אובדן הפטנט יניע את ה-FDA לאשר את התרופה המתחרה של מומנטה מהר יותר".

משפט הקופקסון זהו המשפט שבמסגרתו תובעת טבע את החברות הגנריות שמנסות לפתח גרסה גנרית לתרופת הקופקסון. טבע תובעת את החברות מיילן, Natco, מומנטה וסנדוז על הפרת פטנט, וטוענת כי הפטנטים שמגינים על התרופה תקפים עד 2014-2015.