אייס עשויה להימכר למשקיע חדש כבר בשבוע הבא

כך לפי גורמים המקורבים לנושא ■ ביהמ"ש הוציא צו מניעה זמני האוסר על משכירי הנכסים שמהם שוכרת הרשת את נכסיה לבטל את ההסכמי השכירות עמה

בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הוציא היום (ד') צו מניעה זמני האוסר על משכירי הנכסים שמהם שוכרת רשת אייס אוטו דיפו, הנמצאת בהקפאת הליכים, את נכסיה, לבטל את ההסכמי השכירות עם הרשת או לבצע התקשרויות חדשות עם צדדים שלישיים במהלך ההקפאה.

זאת, בעקבות בקשה בהולה שהגישו הבוקר הנאמנים על נכסי החברה שבפירוק, עו"ד אמיר פלמר ורו"ח בועז גזית, בטענה כי ביטול ההסכמים עלול להביא לפגיעה אנושה באייס וביכולתה להמשיך לפעול כ"עסק חי" ולהימכר למשקיע חדש.

בתוך כך, ל"גלובס" נודע מפי גורמים המקורבים לרשת אייס כי החברה עשויה להימכר למשקיע חדש כבר בשבוע הבא.

בבקשתם כתבו הנאמנים, בין היתר, כי הותרת השטח "פרוץ" באופן שיתאפשר לבעלי הנכסים לבטל את ההתקשרויות בהסתמך על הפרות מהעבר או על עצם כניסתה של אייס להקפאת הליכים, "עלול להביא לקריסה כללית ומהירה של הרשת ולסיכול תכליתו של הליך מכירתה".

אייס אוטו דיפו, רשת ה"עשה זאת בעצמך" לה 44 סניפים בפריסה ארצית, נקלעה לאחרונה לקשיים ולחובות בהיקף כולל של כ-450 מיליון שקל. ב-18 לינואר הורה בית המשפט על מתן צו הקפאת הליכים נגד החברה ועל מינויים של עו"ד פלמר ורו"ח גזית לתפקיד הנאמנים בהקפאת הליכים של אייס.

ב-29 בינואר, לאחר בחינת מצבה הכספי של אייס, פרסמו הנאמנים הזמנה להציע הצעות לרכישת אייס כ"עסק חי", במטרה למכור אותה במחיר מקסימלי לתועלת כלל נושיה.