משפחתו של סרן ר': "העליון רוקן מתוכן את חוק לשון הרע"

לטענת המשפחה, סרן ר' שוקל לפנות לביהמ"ש העליון בבקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב ■ "נעשה לו עוול חמור ע"י אילנה דיין וחברת טלעד"

משפחתו של סרן ר' מסרה בתגובה לפסק הדין של בית המשפט העליון, שטיהר את אילנה דיין בפרשת שידור תחקיר וידוא ההריגה בתוכנית "עובדה", כי סרן ר' שוקל לפנות לעליון בבקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב.

"גם לאחר קריאת פסק הדין, ועל אף הפיצוי שנפסק בסך 100 אלף שקל, סרן ר' ומשפחתו סבורים כי נעשה להם עוול חמור על-ידי אילנה דיין וחברת טלעד. לכן, בשל שינוי הלכות משפטיות רבות שנים והרחבת ההגנות לעיתונאים עד כדי מתן חסינות גם במחיר של פגיעה בשמו הטוב של האדם הפשוט, שוקלים סרן ר' ומשפחתו הגשת בקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב של בית המשפט העליון. ההחלטה בעניין זה מתעכבת מאחר שבימים אלה נמצא סרן ר' בתרגיל צבאי של יחידתו".

עוד מסרה המשפחה, באמצעות עורכי הדין אלעד איזנברג ויואב מני, כי "פסק הדין של בית המשפט העליון כולל קביעות מפורשות כי אילנה דיין וחברת טלעד הוציאו בכתבה ובפרומו לשון הרע על סרן ר' וכן הפרו את חובת ההגינות כלפיו ואת כללי האתיקה העיתונאית. השופטים ריבלין ועמית קבעו כי יש שורה של עובדות בכתבה שלא היו נכונות או היוו עריכה עיתונאית לא ראויה.

"עם זאת, בית המשפט העליון בחר לשנות את ההלכות המשפטיות שהיו בתוקף בזמן שידור הכתבה ולהפוך תקדימים שהוא עצמו קבע בעבר. כך הרחיב באופן חסר תקדים את ההגנה העומדת לעיתונאים בנסיבות שבהן פירסמו עובדות כוזבות. כך נקבע כי הכתבה היתה 'אמת לשעתה' והתבססה על מידע שהיה באותה עת בפני מערכת 'עובדה', וזאת עוד בטרם התבררו העובדות הנכונות שזיכו את סרן ר' מכל אשמה.

"פסיקת בית המשפט העליון מרוקנת מתוכן את חוק איסור לשון הרע ונותנת הגנה רחבה, כמעט מוחלטת, לעיתונאים המפרסמים כתבות בנושאים ציבוריים, וזאת אף אם הם מפרסמים עובדות כזב. למרות כל האמור, טלעד חויבה בתשלום פיצוי לקצין בסך 100 אלף שקל".