סתיו שפיר: איגדתי 100 עובדי קבלן בנתב"ג לוועד עובדים

שפיר בנתב"ג: "אמנם לא נעים לראות שדה תעופה סגור, אבל הרבה פחות נעים לראות אנשים מנוצלים שעובדים מבוקר עד ערב ללא זכויות"

כ-100 עובדי קבלן בנתב"ג התאגדו היום בוועד עובדים בעקבות מהלך שיזמו סתיו שפיר ואלון-לי גרין, ממובילי "התנועה החברתית". השניים הכריזו על המהלך בהודעה שהוציאו לתקשורת בעיצומה של שביתת הענק במשק במסגרת המאבק על זכויות עובדי הקבלן. הבוקר הפגינה שפיר בנתב"ג יחד עם מספר מצומצם של פעילים חברתיים.

עובדי הקבלן האמורים מועסקים על-ידי חברת כוח האדם "רם ק.ר.מ בע"מ" ומספקים שירותים שונים לנוסעים לחו"ל, כמו ביצוע בדיקות ביומטריות והעמסת כבוּדה. חלקם עובדים במקום במתכונת קבלנית כבר כמה שנים בלי שיועברו להעסקה ישירה. משיחה עם העובדים עולה כי נדרש מהם לעבוד משמרות לילה ארוכות ללא תוספת תשלום. כל זאת בעמידה רצופה, ללא אפשרות לשבת.

עובדי קבלן אינם מורשים לשבות; אחת מעובדות "רם ק.ר.מ" קראה לעובדות ועובדי קבלן בכל הארץ לנהוג כמוה וכמו חבריה ולהתאגד ללא דיחוי: "לא ניתן לאף אחד לשלול מאיתנו את הזכויות שלנו ולא נפקיר את המאבק החברתי רק לעובדים החזקים. מהיום דברים משתנים בישראל: עובדי קבלן הופכים לעובדים חזקים, עם זכויות, כבוד ותנאי עבודה הוגנים - עובדים מהשורה".

שפיר חגגה את התאגדות העובדים ומסרה כי "אמנם לא נעים לראות שדה תעופה סגור, אבל הרבה פחות נעים לראות אנשים מנוצלים שעובדים מבוקר עד ערב ללא זכויות ושלעולם לא יצליחו להגיע למצב שבו יוכלו להתפרנס בכבוד. היום כולנו עוצרים למען העובדים. אני מאמינה שהוועד החדש שהוקם פה היום הוא רק תחילתו של גל התאגדות מבורך שנובע מהמחאה החברתית וממאבק עובדי הקבלן. ישראל מובילה בעולם במדד ההעסקה הקבלנית. בואו נוביל, במקום זאת, בצדק חברתי".

יו"ר ועד עובדי נתב"ג, פנחס עידן, תמך במהלך וגיבה באופן מלא את עובדי הקבלן: "אנו מברכים כל התאגדות של עובדים בהסתדרות, במיוחד כשמדובר בעובדים שהמדינה מתעלמת מזכויותיהם ושהפכו עם השנים לעובדים שקופים ומנוצלים".