חבילת החילוץ מתקרבת: ממשלת יוון אישרה תוכנית הצנע

(עדכון) - הפוליטיקאים ביוון הסכימו על קיצוצים נוספים של 3.3 מיליארד אירו השנה ■ שר האוצר היווני אוונגלוס וניזלוס יגיע הערב לפגישת שרי האוצר בבריסל, עם בשורה מעודדת

מנהיגי יוון הגיעו היום (ה') להסכמה מלאה על הרחבה לתוכנית הצנע והרפורמות - אשר הכרחיים בכדי לזכות את יוון בחבילת החילוץ השנייה שלה ולהימנע מחדלות פירעון. זאת, על רקע השתתפותו הצפוייה של שר האוצר של יוון אוונגלוס וניזלוס בשעות הערב בפגישת שרי האוצר שתתקיים בבריסל, אליה מסתמן כי יוון תגיע עם הסכם גמור.

ממשלת יוון צפויה להחיל תוכנית צנע נוספת - הכוללת קיצוצים והפרטות בהיקף של 3.3 מיליארד אירו (4.4 מיליארד דולר) בשנת 2012, במטרה לסייע לאיזון התקציב היווני.

"אנחנו נמצאים כעת בשלב המכריע במשא ומתן עם הטרויקה על חבילת החיולץ השניה", אמר וניזלוס. "הגענו להסכמה חלקית גם מול הנושים הפרטיים שלנו וכעת אנחנו שואפים לאשר את הרפורמות בפרלמנט".

וניזלוס צפוי להגיע היום לבריסל כדי להציע לעמיתיו שרי האוצר באירופה את עיקרי ההסכמות, אחרי מרתון דיונים שנערך כל הלילה ונמשך גם היום בין מנהיגי המפלגות המרכיבות את הקואליציה ביוון.

"אני עוזב לבריסל עם תקווה להחלטה חיובית באירופה בעניין תוכנית החילוץ", אמר שר האוצר לכתבים ביוון. "ההישרדות הפיננסית של המדינה בשנים הקרובות תלויה בתוכנית החילוץ החדשה, זה הזמן לגלות אחריות".

"אי הסכמה בעניין הרפורמה על הפנסיה מהווה המשוכה המרכזית", כך אמר דובר מפלגת PASOK ביוון.