3 יצרניות טונה הגישו תביעת לשון הרע נגד אוריאל לין

סטארקיסט, ויליגר ושימורי המרכז טוענות כי נשיא איגוד לשכות המסחר דחף לפרסום עובדות שקריות כדי להכפישן, ותובעות ממנו פיצויים של 300 אלף שקל

חברות המזון סטארקיסט פודור, ויליגר תעשיות ושימורי המרכז הגישו תביעת נזיקין על סף 300 אלף שקל נגד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בטענה להוצאת לשון הרע נגדן דרך "שורת פרסומים שקריים, פוגעניים ומגמתיים", שפורסמו נגדן לאחרונה בעיתונות ובאתרי האינטרנט.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אמיר דולב ממשרד ברגרזון ושות', נאמר כי בכתבות שפורסמו, הוצגו עובדות לא נכונות ומופרכות במכוון, על מנת להכפיש במכוון את התובעות ולהציגן כמי שגוזלות ועושקות את הציבור, והכל על רקע "מחאת הקוטג'", דו"ח טרכטנברג וועדת קדמי.

על-פי התביעה, "בכתבות מוצגים נתונים שונים כעובדות אשר בינן לבין האמת אין דבר. הכתבות שקריות, מגמתיות ומציגות תמונה שקרית בפני הקורא, ומהוות לשון הרע, והכל, לשם הכפשת התובעות, והצגתן כגזלניות הציבור, במטרה לפגוע במוניטין שלהן, במשלח-ידן ובעובדיהן המסורים.

עוד נטען כי "עיתוי פרסום הכתבות נבחר אף הוא בקפידה על-ידי אוריאל לין , וכי הכתבות פורסמו בסמוך לשימוע אליו הוזמנו התובעות, אשר נקבע ליום 10.1.12 בוועדת קדמי - ועדת הבדיקה לשוק המזון בישראל, אשר דנה בין היתר בסוגית מכס היבוא על מוצרי הטונה. "פרסום הכתבות במועד זה, תוך שרבוב נתונים הנחזים להיות עובדות, נועד להשפיע על הציבור על מנת ליצור לחץ פסול על החלטות ועדת קדמי בעניין המכס, ובמטרה לפגוע קשות בתובעות".

מהכתבות שפרסם לין, עולה במפורש כי התובעות הינן "אוכלות חינם" ומתחזות אשר גוזלות, עושקות את הציבור וגובות מחירים מופקעים עבור מוצרים אשר בגינם אין הן עושות מאומה.

שלוש החברות התובעות מציינות כי הן פנו אל לין לאחר הפרסומים, העלו בפניו את טענותיהן ודרשו כי יתנצל על הפגיעה שגרם להן ויפרסם תיקון בדבר הטעויות, עוד בטרם הדיון בועדת קדמי, על מנת להקטין את הנזק אשר גרם להן הנתבע, אולם לין לא התנצל ולא השיב לפניות.

חברות הטונה טוענות עוד למניעים פסולים של לין בהתבטאויותיו האמורות. לדבריהן, יוסי ויליגר, מבעלי חברת ויליפוד, שהינה יבואנית הטונה הגדולה בישראל - בניגוד לתובעות שהינן יצרניות טונה - מכהן כחבר בנשיאות ובוועד איגוד לשכות המסחר, ומכאן עולה חשש כבד מצד התובעות כי פועלו של התובע נובע ממניעים פסולים נוספים - במטרה לעזור לחברת ויליפוד כיבואנית להשתלט על שוק הטונה בישראל, תוך פגיעה בעסקיהן ובמשלח ידן של התובעות כיצרניות.