הפרסומאים איילון זרמון והדר גולדמן נפרדים

מסתמן כי זרמון ירכוש את חלקו של גולדמן במשרד הפרסום ■ ב-2011 דורג זרמון-גולדמן במקום ה-14 בדירוג משרדי הפרסום, לאחר ירידה של 28% בהיקפיו

אחת השותפויות הססגוניות והמתוקשרות בענף הפרסום עומדת לפני סיום: ל"גלובס" נודע כי השותפים במשרד הפרסום זרמון-גולדמן, הדר גולדמן ואיילון זרמון, נפרדים. עוד נודע ל"גלובס" כי השניים במו"מ מתקדם במסגרתו צפוי זרמון לרכוש את חלקו של גולדמן במשרד.

עדיין לא ברור מה יעלה בגורל הסכם הייצוג שיש למשרד זרמון-גולדמן עם סוכנות הפרסום הבינלאומית DDB. מקורבים למשרד טוענים כי השותפות בין השניים תגיע לקיצה גם אם לא יושגו ביניהם הסכמות בנוגע לעסקה.

פרסום זרמון-גולדמן הוקם ב-1999 בבעלות משותפת שווה של גולדמן וזרמון. המשרד, שנתפס במשך שנים כנטע זר בענף הפרסום המקומי, היה בין היחידים מהמשרדים החדשים יחסית שהצליח לכבוש לו מקום בעשירייה הראשונה של משרדי הפרסום הגדולים בישראל, תוך שהוא מיתג את עצמו כ"ילד הרע" של הענף. לא מעט קמפיינים פרובוקטיביים יצאו ממנו - חלקם נפסלו או צונזרו - בדרך-כלל תוך רעש תקשורתי לא מבוטל.

אוסף של "תקריות אישיות"

במשך מספר שנים נראה היה כי עם כל האמביוולנטיות שעורר המשרד הוא בפסגה כדי להישאר, אבל בשלוש-ארבע השנים האחרונות חלה תפנית והמשרד החל להתדרדר. לאחר שנים של "תקריות פרסומיות" נקלע המשרד, או יותר נכון הדר גולדמן, לתקרית אישית שזכתה לכותרות לאחר שגולדמן רב עם הפרסומאי ספי שקד על תקציבים שונים של לקוחות. שקד טען בזמנו כי גולדמן דרש ממנו לא "לגנוב" לו לקוחות ואיים עליו. לטענתו, גולדמן חבט בו. שקד הגיש תלונה במשטרה, אולם בסופו של דבר פרסם גולדמן הודעת התנצלות חתומה בשמו (ולא בשם המשרד).

חודשים ספורים לאחר מכן דיברו בענף על כוונות פרידה של השניים אך בזרמון-גולדמן הכחישו זאת בתוקף. כבר אז דובר על כך שפרידה היא סיטואציה מסובכת.

בהמשך נקלע גולדמן לתקרית נוספת, כשעוכב לחקירה לאחר שעלה חשד כאילו איים על אחותו וגיסו של מי שהיה אז בעלי עיתון "מעריב" עופר נמרודי, אייל וסמדר רינות, זאת בעקבות סכסוך בין בני משפחה צעירים של שתי המשפחות בפייסבוק. גם אז הוכחשו בתוקף השמועות על כוונה של זרמון להיפרד מגולדמן.

לפני כשנתיים המשרד החל לאבד תקציבי עוגן משמעותיים: בהתחלה היה זה תקציב אלקטרה, שאליו התווספו לפני כשנה גם תקציבי סיטרואן ורשת אפריל. במשרד ניסו לייצר שינוי ובמחצית 2011 מינו כמנכ"ל את גיא וינברגר, ששימש עד אז כמשנה למנכ"ל. וינברגר אמור היה לנהל את המשרד וזרמון וגולדמן אמורים היו להפוך ליו"רים משותפים. אך למרות הניסיונות לשדר "עסקים כרגיל", שכללו גם מסיבה מתוקשרת לרגל חגיגות 13 שנה להקמת המשרד, המצב המשיך להידרדר.

באחרונה איבד המשרד את שני התקציבים עמם הוא היה מזוהה אולי יותר מכל: תקציב AIG ותקציב קבוצת פוקס.

משרד הפרסום זרמון-גולדמן דורג ב-2011 במקום ה-14 בטבלת 20 המשרדים הגדולים לצד רגב-קויצקי. המשרד רשם ירידה של 28% בהיקפיו לעומת 2010, מה שהביא אותו להיקף פרסום של כ-81.5 מיליון שקל.

זרמון סירב להתייחס לידיעה.

תגובת גולדמן לא התקבלה עד מועד סגירת הגיליון.