תקציב הפרסום של הוניגמן עובר מיהושע ל-DAVID

משרד הפרסום DAVID, שבבעלות הפרסומאי דייויד אדלשטיין, מטפל גם בתקציב TNT השייך לקבוצת הוניגמן

הישג נוסף לפרסומאי דייויד אדלשטיין: שנה וחצי לאחר שקיבל לידיו את תקציב אופנת TNT, עובר תקציב הפרסום של רשת הוניגמן לטיפול משרד הפרסום DAVID שבבעלותו. היקף התקציב עומד על כ-10 מיליון שקל (במחירים ריאליים). התקציב טופל באחרונה במשרד הפרסום יהושע TBWA.

נראה כי קבוצת הוניגמן "לא מצאה את עצמה" בשנים האחרונות בכל הקשור למערך הפרסום שלה. התקציב של כל הקבוצה נוהל יותר מעשור במשרד הפרסום גלר-נסיס. ב-2008 החלו לשקול בקבוצה את האפשרות להכניס למערך הפרסום משרד נוסף שיטפל במותג TNT, זאת לאחר שלא נרשמה שביעות-רצון מהעבודה הפרסומית שבוצעה עבורו.

בגלר-נסיס לא אהבו את הרעיון, והבהירו כי הם מעדיפים לוותר על התקציב כולו ולא לטפל רק בחלק ממנו. בהוניגמן יצאו למכרז, שבסופו קיבל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי את הטיפול ב-TNT, ויהושע TBWA קיבל לידיו את תקציב רשת הוניגמן.

הרומן בין TNT לבאומן-בר-ריבנאי לא החזיק מעמד זמן רב, ושנה לאחר הזכייה הופסקה ההתקשרות, ואת התקציב קיבל משרד הפרסום DAVID.

פרש לדרך עצמאית

העברת התקציב לדייויד אדלשטיין הייתה מהלך לא טריוויאלי בשוק, הן בהיבט של היקף התקציב והן מבחינת גודל המשרד שאליו הועבר. אדלשטיין - שנחשב לאחד ממנהלי הקריאייטיב הוותיקים והבולטים בענף ושימש עד לפני קבלת התקציב בתפקיד המשנה למנכ"ל במשרד באומן-בר-ריבנאי - לקח חלק במכרז הוניגמן. אולם בעקבות חילוקי דעות עם המנכ"ל יוסי לובטון, הוא פרש ופתח משרד עצמאי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של הוניגמן עבר עליות ומורדות בשנים האחרונות: ב-2009 עמד היקף הפרסום של הקבוצה על 8.5 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2010 ירד התקציב דרמטית לכ-2.6 מיליון דולר, וב-2011 הוא עלה - אם כי לא לרמות של 2009 - ל-5.3 מיליון דולר במחירי מחירון.

מנכ"ל קבוצת הוניגמן, מיכה רונן, אישר את הידיעה ואמר כי ההחלטה התקבלה במשותף עם יהושע. רונן הוסיף כי הוא מודה ליהושע על טיפולו בתקציב, וכי המשרד ימשיך לטפל בתקציב הוניגמן קידס.