הרשתות: תנובה יוצרת מחסור בגבינות עמק וגלבוע

המחסור בגבינות בפיקוח מגיע רגע לפני שתנובה החלה לשווק "מוצר אמצע" - גבינת "עמק" פרוסה במדף, במטרה למשוך קונים שעברו מהמדף למעדנייה ■ תנובה: "אנחנו עובדים במלוא כושר הייצור כדי לספק את הביקוש"

האם תנובה מווסתת את הביקוש לגבינות הצהובות "העמק" ו"גלבוע" במעדניות? רשתות השיווק מדווחות בימים האחרונים על מחסור בגבינות הצהובות במעדנייה ומוסיפות כי תנובה אינה מספקת את הביקוש.

לדברי מנהל מעדנייה באחד מסניפי הסופרמרקט, תנובה לא מספקת מזה כמה ימים את כמות הגבינה המוזמנת, ולכן המלאי מסתיים כבר בשעה מוקדמת. מחסור נמצא בסניפים של שופרסל, מגה, רמי לוי ורשתות נוספות.

מחירן של הגבינות הצהובות "גלבוע" ו"עמק" הנמכרות במעדנייה מצוי בפיקוח, והוא נמוך משמעותית ממחירי אותה גבינה במדף. לשם המחשה נציין כי המחיר במעדנייה עומד על 40-44 שקל לק"ג, בזמן שהמחיר במדף עומד על 68 שקל לק"ג ויותר - פער של יותר מ-50%.

מתחילת חרם הקוטג', שיעור מכר הגבינה הצהובה במעדנייה הלך ועלה, והוא מהווה היום 70% מכלל מכר הגבינות הצהובות, העומד על 870 מיליון שקל בשנה. תנובה עצמה מחזיקה בנתח כספי של 90% מהקטגוריה.

לדברי רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, "המחסור הוא בכל הארץ, ויש חנויות שבהן המלאי אזל לחלוטין. אחד המנהלים בתנובה אמר לנו שכיוון שיש מחסור בחלב משום שהפרה נותנת פחות חלב בחורף, בתנובה מעדיפים להסיט את החלב לייצור של מוצרים אחרים ולא לגבינות הקשות שצורכות יותר חלב בייצור. אבל גם בקיץ הם אמרו אותו הדבר".

המחסור בגבינות בפיקוח מגיע רגע לפני שתנובה מתחילה לשווק "מוצר אמצע" - גבינת "עמק" פרוסה במדף, במטרה לנסות ולמשוך בחזרה את הקונים שעברו מהמדף למעדנייה. המוצר החדש, הכולל אריזה פשוטה ללא הפרדה בין פרוסות הגבינה באמצעות נייר, דומה למוצר במעדנייה, למעט העובדה שמחיר האריזה משקף מחיר של 53 שקל לק"ג - 20% יותר ממחיר אותה הגבינה במעדנייה.

בהתייחס למוצר החדש אומר לוי: "הצרכן צריך להיות חכם ולא לקנות את המוצר אלא לקנות במעדנייה. הצרכן צריך להיות יותר אגרסיבי" .

מתנובה נמסר בתגובה: "תנובה עובדת במלוא כושר הייצור לספק את הביקוש בשוק בכלל ובמעדנייה בפרט".

קטגוריית הגבינות הצהובות נתח שוק כספי 2011
 קטגוריית הגבינות הצהובות נתח שוק כספי 2011